Ne všechny dietní potraviny vám pomohou zbavit se nadbytečných kil

Mnoho lidí se při hubnutí zaměřuje na konzumaci dietních potravin v domnění, že udělali to nejlepší pro své zdraví i štíhlou linii. To však nemusí být pravda, po některých dietních potravinách naopak přiberete.

Light neznamená nízkokalorické

Označení light znamená „lehké“, nikoli nízkokalorické. Potraviny sice obsahují méně tuku, ale na úkor sacharidů, a to obvykle sacharidů s vysokým glykemickým indexem. Po konzumaci takového výrobku se brzy dostaví hlad a s ním i potřeba kalorického jídla. Odstraní-li se z potraviny tuk, zhorší se její chuťová vlastnost. Je proto třeba pro zlepšení chuti přidat do výrobků škrob, takový výrobek je sice nízkotučný, ne však nízkokalorický. Potraviny s označením light jsou mnoha lidmi považovány za synonymum pro zdravé a nízkokalorické. Tento omyl svádí k domněnce, že lze tyto potraviny konzumovat v libovolném množství a přesto se po nich hubne. Avšak tajemství hubnutí mimo jiné spočívá v menších porcích. Další nevýhodou „light“ potravin je vysoký obsah éček, která prodlužují dobu trvanlivosti výrobku, upravují a zvýrazňují jeho chuť i barvu. Jedná se o konzervanty, umělá sladidla, stabilizátory, zvýrazňovače, zahušťtovadla, umělá barviva, aj. Není třeba dodávat, že tyto a podobné chemické látky nejsou zrovna to nejlepší pro naše zdraví.

I po náhradních sladidlech můžete ztloustnout

Řešením nejsou ani náhradní sladidla, neobsahují sice žádné nebo téměř žádné kalorie, avšak přesto po nich nezhubnete. Kromě toho se v nich skrývají chemické látky, se kterými si naše tělo neumí moc poradit a které našemu zdraví rozhodně nepřidávají. Po některých náhradních sladidlech, např. po aspartamu bývá chuť na kalorické jídlo, tj. sladké, tučné. A to není zrovna to, co bychom mohli při hubnutí potřebovat. Dalším důvodem, proč po náhradních sladidlech můžete ztloustnout, je falešná informace ke zpracování cukru, kterou tělo dostane. Následně slinivka břišní vyloučí do krve inzulín jako reakci na informaci o cukru. Cukr však chybí a v krvi je proto nadbytek inzulínu, který způsobí hypoglykemii. Jedním z příznaků hypoglykemie je nezvladatelný hlad. Tudy cesta ke štíhlosti určitě nevede. A ani nemůže. Nadbytek inzulínu negativně ovlivňuje procesy v těle, zvyšuje riziko vzniku diabetu, vysoké hladiny cholesterolu a následně riziko onemocnění srdce a cév.

Dia potraviny – nic moc pro hubnutí

U potravin označených dia bývá sníženo množství cukrů, avšak na úkor tuků. Mezi tyto potraviny patří dia čokoláda, dia sušenky, apod. Kromě toho dia potraviny bývají slazeny náhradními sladidly nebo fruktózou. Fruktóza se metabolizuje v játrech, kde může při nadbytku přispět nejen k jejich ztukovatění, ale také k přispívá k ukládání tuků do tukových zásob, zejména v oblasti břicha.

Ani Racio chlebíčky nejsou řešením

Racio chlebíčkům se říká „polystyreny“, díky pufování, postupu jejich výroby. Tento postup zvyšuje glykemický index, což znamená nízkou schopnost nasycení. Po konzumaci těchto chlebíčků nastává brzy hlad. Kromě toho tyto chlebíčky obsahují zanedbatelné množství vlákniny, která by mohla snížit jejich vysoký glykemický index. Když už si občas racio chlebíčky koupíte, je vhodné je kombinovat s bílkovinnou potravinou, např. s žervé a zeleninou. Bílkovina zasytí a zelenina dodá kromě vitamínů a minerálů potřebnou vlákninu, která sníží glykemický index.

Další dietní potraviny, po kterých můžete ztloustnout

Müsli tyčinky jsou symbolem zdraví a štíhlé linie. Ovesné vločky, ořechy, sušené ovoce jsou sice zdravé potraviny, avšak ne v každé podobě. Mohou totiž obsahovat velké množství cukrů, zvláště müsli tyčinky s různými polevami.

Ani celozrnné, cereální a další „zdravé“ sušenky nejsou to pravé pro štíhlou linii. Sušenky mají malý objem, zato však spoustu cukru a tím i energie. Malý objem svádí k pocitu malého množství kalorií, což však u sušenek není pravda.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář