Nedaří se vám zhubnout? Vaše tělo zadržuje nadbytek vody!

Jak poznám, že moje tělo zadržuje vodu?

Existují sice přístroje, které vám změří množství vody v procentech, zadržování vody ve vaše těle poznáte na sobě. Více se potíte, přibývají vám kila i centimetry v oblasti pasu a břicha, objevují se otoky a dlouhotrvající pocity plnosti, těžkosti a viditelná pomerančová kůže.

A zhubnout je pro vás přes veškerou vaši snahu téměř nemožné. Není třeba se trpně smířit s pocitem, že už to jiné nebude. Lze to změnit, je však třeba znát příčinu.

Příčiny nadměrného zadržování vody v těle

Mezi časté příčiny zadržování vody v těle patří u žen nevhodná antikoncepce. Další z příčin zadržování vody v těle může být nadměrné solení, hojná konzumace potravin a nápojů obsahujících cukr, sůl i cukr váží v těle na sebe vodu a tím ji zadržují.

Častou příčinou nadměrného zadržování vody v těle je překyselení organismu, v překyseleném organismu se spojují minerály s kyselinami a tvoří chemické sloučeniny zvané soli. Soli se potom ukládají v mezibuněčných prostorech a váží na sebe vodu.

Různé konzervanty a další chemické látky v potravinách mohou podporovat zadržování vody v těle.

Jak se zbavit nadměrného zadržování vody v těle

 Velkou chybou je omezení příjmu tekutin a užívání diuretik (léky na odvodnění těla). Obojí způsobuje dehydrataci a s ní spojené zdravotní potíže. Vaše tělo potřebuje dostatek vhodných tekutin. Je naopak dobře se vyhnout slazeným nápojům, kromě energie váží na sebe vodu a tím podporují dehydrataci.

Naopak vhodné tekutiny jsou voda, neperlivé stolní vody bez příchuti, minerální vody bez příchuti (je třeba je střídat a nepít je denně, aby nedošlo k předávkování minerály), neslazené čaje (ovocní, slabý černý, zelený, bílý, ruský). Tyto nápoje působí v těle jako rozpouštědlo škodlivých látek a jako dopravní prostředek, jímž jsou tyto škodliviny vyloučeny z těla ven.

 Je třeba také omezit sodík. V tomto případě nestačí pouze méně solit, ale také se vyvarovat potravin s vysokým obsahem soli. Jedná se např. o uzeniny, některé sýry, slané tyčinky, smažené brambůrky, konzervy, instantní jídla nebo průmyslově vyráběné saláty.

Je třeba také zvýšit příjem draslíku, draslík pomáhá proti zadržování vody v těle tím, že pomáhá dostat tekutinu z mezibuněčných prostor zpět do buněk. Mezi výborné zdroje draslíku patří banány, brambory, fazole, meruňky.

Je také doporučeno nezapomenout na ostatní minerály, zejména na vápník.

Nedostatečné množství vápníku je příčinou problémů s ukládáním vody v těle. Vápník je sice obsažen v rostlinných zdrojích, např. máku, brokolici, květáku,  nejbohatšími zdroji jsou však mléčné výrobky a mléko.

Ne proto, že by v nich bylo obsaženo více vápníku, ale proto, že naše tělo mnohem lépe využije vápník z živočišných zdrojů než z rostlinných. Některé mléčné výrobky obsahují vyšší množství soli.

Není třeba se jim vyhýbat, ale kombinovat je s méně slanými mléčnými výrobky, např. jogurty, tvarohem, žervé a sýry typu žervé, výborné je i kozí mléko a výrobky z něho.

Zelenina pomáhá proti překyselení organismu a zelenina s vysokým obsahem vody je vhodným prostředkem proti zadržování vody v těle. Vhodné je též omezit konzumaci kyselinotvorných látek, tyto látky nelze vyloučit, tvoří podstatnou část stravy.

Patří mezi ně např. obilniny a výrobky z nich, luštěniny, maso, tuky, ryby, pikantní koření a pochutiny, např. hořčice, kečup, ale lze je omezit. Váš jídelníček mlže být zpestřen různými náhradami masa, např. šmakounem, seitanem, robi, klaso, bylinami, zelenými natěmi, mandlemi, různými druhy ořechů a semínky.

Vhodné je též nepříliš sladké ovoce, např. jablka, grapefruity, nejvhodnější jsou však jahody, které mají silný zásadotvorný účinek. Jejich další výhodou je sladká chuť a minimální množství kalorií.

Dalšími prostředky proti nadměrnému zadržování vody v těle jsou pohybové aktivity, při kterých dochází k tzv. hlubokému dýchání. Jedná se o plavání, rychlá chůze, aerobní pohyb (aerobik, jogging, nordic walking, dechové a relaxační cvičení.

Pokud užíváte antikoncepci je vhodné se poradit s Vaším gynekologem.

Další pomocníci proti nadbytečné vodě v těle

Mezi tyto pomocníky patří očišťující byliny, kterými jsou kopřiva, ostropestřec mariánsky. Dalšími pomocníky jsou šťáva z aloe vera, šťáva z brusinek a také zelený čaj.

Zelný čaj je bohatým zdrojem antioxidantů, zahání chuť na sladké a také obsahuje látky, které brání ukládání tuků v těle.

Autorka: Evžena Janovská

.

 

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář