Nezvládáte své emoce? Jak ovládat své emoce a mít je pod kontrolou?

Často se stává, že nás emoce ovládnou a reagujeme jinak než by jsme chtěli.

Někdy dokonce nedokážeme jasně myslet, nebo najít řešení situace, protože jsme absolutně ovládáni svými emocemi.

Takové chování může poškodit naše vztahy, práci nebo klidně i zdraví a podobně.

emoce, meditace, stres

Emoce jsou nám přirozené

Emoce je něco co je absolutně přirozené, máme je všichni a je potřeba se je naučit zvládat. Pokud neovládáme své emoce, tak budou ovládat ony nás.

Většina lidí se je přirozeně naučila potlačovat, jelikož byli vychováni stylem , který k potlačováni pocitu přímo směřoval.

Například jsi-li muž, tak si možná v dětství, nebo raném věku slyšel často už nebreč, protože plač je pro holky, už si velký aby jsi brečel a podobně.

Naučili jsme se své emoce skrývat a potlačovat. Někdy naopak reagujeme agresivně a hned bouchneme a vychrlíme ten vnitřní oheň na druhé což může ublížit jak jim, tak i nám.

Jak zvládat emoce?

Existuje mnoho různých způsobu jak ovládat své emoce. Záleží na každém, kterou metodu, nebo způsob si vybere.

Meditace

Meditace je jeden z nejlepších způsobu jak pochopit svůj vnitřní svět. Pomocí meditační praxe můžeme se naučit porozumět sami sobě, svým myšlenkám i pocitům, což je naprosto nezbytné, aby jsme je mohli kontrolovat.

Pomoci jednoduché metody můžeme tohoto velice brzy dosáhnout.

Pokud neznáš základy a nevíš jak meditovat tak se nic neděje všichni jsme někdy něco zkusili poprvé chce to jen čas a praxi.

Existuje mnoho návodu jak meditovat, ale doporučuji využit našeho průvodce krok za rokem pro meditace, který tě naučí jak efektivně meditovat.

Samotná meditační technika:

  • Najdi si klidné místo, kde tě nebude nikdo rušit.
  • pohodlně si sedni, nebo lehni jak to tobě vyhovuje.
  • Zavři oči a začni zhluboka pomalu dýchat nádech a výdech.
  • Vědomě zaměř svou pozornost na dech na to jak dýcháš, jak pří nádechu se zvedá tvůj hrudník a při výdechu tvůj hrudník zase klesá.
  • Až budeš absolutně uvolněny, tak začni sledovat své myšlenky, pocity (emoce) a cely svůj vnitřní svět vše co se děje uvnitř tebe.
  • Důležité je aby jsi nic nehodnotil, nesoudil, nepřemýšlel jen sledoval.a Budeš jen vědomí pozorovatel svého vnitřního světa. Jako bys byl v kině a díval se na film. Nebudeš věnovat svou pozornost, energii, myšlenky, pocity na to co se děje uvnitř tebe, ale jen na svůj dech.

Tato meditace funguje na principu, pokud neustále živíš své pocity a myšlenky v sobě.

To znamená věnuješ jím energii, pozornost, soudíš a hodnotíš je, tak jím dáváš sílu a energii a nikdy nezmizí.

Pokud uděláš opak, tak pomalu začnou mizet a vnitřně se zklidníš. Dělej tuto meditaci pokaždé pokud budeš ve stresu, nebo v negativních emocích a brzy uvidíš velké změny.

Nahraď své myšlenky

Negativní emoce nás spojují s opakujícími se negativními myšlenkami, vytvářejícími cykly naprosto negativních vzorů. Kdykoliv jsi konfrontován s emocí, která tě nutí cítit nebo myslet na něco špatného, ​​tak tuto myšlenku nahraď jinou myšlenkou.

Představ si ideální řešení tvého problému, hraj si, přemýšlej o někom, kdo ti udělá radost, nebo si vzpomeň na událost, díky níž se usmíváš.

Nereaguj ihned

Reagovat okamžitě na emocionální spouštěče může být nesmírnou chybou. Je zaručeno, že budeš říkat nebo uděláš něco, čeho budeš později litovat. Než uděláš spoušť svým emocionálním argumentem, zhluboka se nadechni a stabilizuj svou mysl a svůj emocionální stav.

Pokračuj v hlubokém dýchání po dobu pěti minut, cítíš jak tvé svaly jsou necitlivé a tvá tepová frekvence se vrátí do normálu.

Když se staneš klidnějším, ujisti se, že jsi v pořádku a pak reaguj. Vždy reaguj s čistou a jasnou mysli.

Existuje celá řada dalších možnosti jak pracovat s emocemi, ale zde máš ty nejučenější.

Pokud tě zajímají další informace, nebo například meditace, relaxace tak využij naši stránky cesta relaxace, kde najdeš i programování mysli, relaxační a meditační hudbu.

.
.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář