podnikání, opakovaný prodej, opakovaný nákup, podnikat, podnikatel

 

rovnováhu

 

Výhoda #5: Podnikání, jež má Zaručený Opakovaný Prodej…

Už jsme se toho jemně dotkli v minulé kapitole o Neomezeném Potenciálu Vašeho podnikání

Skvělé podnikání je takové, které může přirozeně uskutečňovat opakovaný prodej svých produktů nebo služeb… 

Jinými slovy – zákazníci přirozeně tíhnou k tomu, aby: 

  • opakovaně nakupovali produkty / služby, které jim prostě dojdou tím, že je spotřebují, nebo byla ukončena jejich platnost, nebo je prostě znovu potřebují… 
  • nebo spatřují vyšší hodnotu a příležitost v nákupu vyšší verze prvotně poskytovaného produktu / služby (Up Selling)
  • nebo je pro Vás snadné prodávat a pro zákazníky snadné nakupovat doplňkové produkty / služby k původnímu nákupu (Cross-selling)

 

Pokud distribuujete nějaký druh spotřební služby nebo zboží, které splňuje podmínky, že je zboží kvalitní a platí vše, na co jste se zákazníkem osobně dohodli, pak zákazníci mají tendenci koupit si produkty nebo služby znovu poté, co jim dojdou a znovu od Vás.

Pravděpodobnost opakovaného získání provize od jednoho zákazníka se tedy zvyšuje – zvyšuje se takzvaná výtěžnost tohoto zákazníka.

Což takto může fungovat roky a Vy za prvotně dobře odvedenou práci, získáváte opakovaně zaplaceno měsíc co měsíc… 

A v konečném důsledku to také znamená, že sice Váš počáteční prodej nemusí být příliš velký, ale jestliže je opakován každý měsíc například po dobu 10-ti let, tak i malý měsíční nákup zákazníka v čase generuje obrovské výsledky… 

Což je přesně ten mechanismus, který využívají obrovské korporace jako je 02, Vodafone, T-mobile, Tesco, Shell, apod., jejichž majitelé bohatnou… 

A bohatnout budete i Vy, jestliže zařídíte, aby ve Vašem podnikání fungoval princip opakovaného prodeje / opakovaného nákupu… 

 

Zajímavá věc, co zjistily marketingové průzkumy…

Z marketingových průzkumů vyplývá, že z celého procesu prodeje je nejdražší zákazníka získat právě napoprvé – na začátku je nejtěžší idektifikovat na trhu toho člověka, který může mít přínos z těch produktů / služeb, které Vaše podnikání poskytuje a vybudovat důvěru tak, aby byl ochoten nakoupit to, co poskytujete… 

Jakmile takové člověka na trhu najdete a zařídíte, aby Vám důvěřoval a posléze byl spokojen s tím, co poskytujete, je to pro Vás z hlediska časových a finančních investic do prodeje a marketingu méně a méně náročné.

Přitom však Vaše provize z nákupu takové zákazníka zůstává stejná po všechny následující měsíce či roky, kdy u Vás takový zákazník nakupuje.

V určitých případech to může být tak, že koncová cena zákazníka je stále stejná, Vaše náklady na poskytnutí produktu služby jsou minimální nebo téměř nulové a tak Vám zůstává obrovský profit, který můžete použít například pro získání dalších zákazníků, kteří budou stejně spokojení, jako ti první… 

 

Komunikovat se zákazníkem potřebujete opakovaně…

V podnikání, v marketingu a prodeji potřebujete být vytrvalí – není jiné cesty jak se na tomto poli stát úspěšnými… 

Proč? Ať už působíte v jakémkoliv oboru a prodávate cokoliv, tak v konečném důsledku zjistíme, že obchodujete s důvěrou… 

  • Jakmile získáte důvěru potenciálních zákazníků a
  • skutečně potřebují to, s čím obchodujete a
  • to, co poskytujete, splňuje jejich požadavky,
  • tak si to nakoupí… 

 

Jak se buduje důvěra? Opakováním v čase…

Marketingové průzkumy ukázaly na skutečnost, že když vyšleme směrem k zákazníkům 3 zprávy, tak ji často zaregistrují pouze jednou.

Další zajímavá statistika je o tom, že potenciální zákazníci se zpravidla stanou zákazníky po 5-ti až 7-mi kontaktech:

  1. navštíví Váš web,
  2. dostanou se na Váš profil na facebooku,
  3. dostanou od Vás email,
  4. zavoláte jim telefonem,
  5. osobně se potkáte,
  6. necháte jim vizitku,
  7. dostanou od Vás sms,
  8. další email, apod.

 

Obecně je často potřeba vyslat alespoň 21 marketingových zpráv, které v zákaznících probudí chuť ke koupi.

 

Asi nejlepších výsledků dosáhnete, když se bude jednat o osobní kontakt se zákazníkem… 

Jestliže vymyslíte, jak ve svém podnikání zrealizovat osobní návštěvu u potenciálního zákazníka nebo potenciálního zákazníka u Vás, tak Vám to umožní navázat lepší a někdy až přátelský vztah, na jehož základě dokážete lépe porozumět potřebám daného člověka a poskytnout individuální řešení jeho potřeb.

 

Co z výše uvedeného vyplývá?

Opakovaný prodej je nejen nejlevnější z hlediska nákladů na prodej samotný, ale je to také velmi důležité hledisko, jakmile se budete rozhodovat:

Získat znovu zákazníka pro to, co už si od Vás jednou koupil nebo rozšířit jeho zkušenost o sortiment něčeho nového k tomu, co už si jednou koupil od Vás a je s tím spokojen (osvědčilo se mu Vaše doporučení) je mnohem snadnější, rozumnější a rozhodně i levnější než jen stále hledat zákazníky nové.

 

Příběh o děravém vědru…

Na závěr tohoto dílu se s Vámi rozdělím o příběh o děravém vědru, který popisuje běžnou situaci v podnikání, kdy v jednom okamžiku podnikatel poskytujete svým zákazníkům určitý produkt/službu a v zápětí své zákazníky ztrácí…

  • Ztrácí je proto, že odcházejí ke konkurenci,
  • ztrácí je, protože už delší čas výrobek či službu nepoužívali,
  • ztrácíte je, protože umírají, případně ztratili zájem…

 

Což v konečném důsledku znamená pořád to samé – podnikání přichází o obraty a stagnuje místo toho, aby rostlo.

 

Děje se to tak většině firem a tak jsou nuceni neustále hledat zákazníky nové, aby nahradili zákazníky stávající.

Stále dokola každý den musí nahrazovat ztracený obsah děravého vědra, protože jinak by jej jednoho dne našli prázdné. Trik spočívá v tom, že nechají dovnitř vědra natéci více nových zákazníků, než je těch, kteří z něj pomalu vytékají ven.

Ale je to ta nejrozumnější strategie?

Není lepší najít skutečně zainteresované zákazníky o Váš produkt/službu a o ty pak neustále opečovávat, aby nikdy neodešli?

Určitě je. Najděte způsob, jak toho můžete dosáhnout ve svém vlastním podnikání… 

Vytvořte systém odměn, benefitů, dárkových kupónů, slev, apod., které Vám umožní, aby Vaši zákazníci neměli důvod odcházet… 

A nebo postavte své podnikání na podnikatelské platformě, která většinu těchto záležitostí řeší za Vás…

Opakujte své prodeje a těšte se na další díl!

 

To je pátá výhoda, kterou má Podnikatelská Platforma pro 21. století…

Online Business, který stojí na pevných základech oboru Network Marketing, kdy vlastníte svou licenci pro provoz a zároveň se tak dostáváte k ověřenému know how, udělá obrovský rozdíl v životě Vašem, stejně jako v životech Vašich blízkých.

 

 

Těšte se na další díl!

Jestliže nemáte přístup ke všem dílům kurzu Podnikatelská Platforma pro 21.století:
15 Výhod PROČ Vlastnit Online Business, registrujte se.

 
 
 

Podnikatelská Platforma pro 21. století – DÍL6: Podnikání jež má Opakovaný Prodej Leden 3, 2018