Top potraviny pro hubnutí

Léto je nejlepší období pro hubnutí, v teplém počasí máme menší hlad, více pijeme a také se více pohybujeme. Když do svého jídelníčku zařadíme potraviny, po kterých se hubne, výsledek se brzy dostaví. Poznáme to zejména podle oblečení, které je nám volnější. Podívejme se, které potraviny to jsou.

Zelenina

O této skupině top potravin pro hubnutí není pochyb. Zelenina obsahuje velké množství vlákniny, vitamínů, minerálů a ochranných látek, např. rajčata obsahují lykopen, česnek alicin, apod. Zelenina dodá také tělu rostlinné bílkoviny. Další výhodou zeleniny je minimální obsah kalorií. To z ní dělá ideální potravinu pro hubnutí. Nejlépe je jíst čerstvou zeleninu např. ve formě různých salátů. Výborné jsou také šťávy z čerstvé zeleniny, např. mrkvová šťáva, šťáva z červené řepy, rajských jablek, okurek, aj.

Jahody

Jahody obsahují velké množství vody, vlákniny, což působí pocit zasycení. Jahody jsou bohaté také na vitamín C, kyselinu listovou, draslík a fotochemikálie, které jim dodávají antioxidační, protizánětlivý i protirakovinný účinek. Jahody mají sladkou chuť a minimum kalorií.

Jablka

Jablka jsou symbolem štíhlé linie. Obsahují nejen hodně vody, ale i hodně rozpustné vlákniny pektin, která dodává pocit sytosti. Jablka jsou také bohaté na vitamín C, vitamín B6, vápník, hořčík, fosfor. Navíc posilují naši imunitu a zbavují tělo toxinů.

Grapefruity

Nejen vysoký obsah vody, rozpustné vlákniny a hořká chuť dělá z tohoto ovoce ideální potravinu na hubnutí. Grapefruity obsahují flavonoid zvaný naringerin, který podporuje hubnutí. V grapefruitech najdeme také vitamín C, hořčík, vápník, železo, fosfor, draslík, beta-karoten.

Ananas

Enzym bromelain, obsažený v ananasu brzdí ukládání tuků. Tato látka, přidávaná do „hubnoucích pilulek“ dělá z ananasu dobrý spalovač tuků. Ke štíhlé linii vám však pomůže pouze čerstvý ananas, kompotovaný ananas bývá ve sladkém nálevu a obsahuje hodně cukru, tedy i kalorií.

Bobulovité ovoce

Maliny, borůvky, ostružiny mají vysoký obsah vody i vlákniny a také mají sladkou chuť. Nejlepší jsou borůvky, které jsou bohatým zdrojem antioxidantů.

Červené víno

Za zařazení do top potravin pro hubnutí vděčí červené víno antioxidantu resveratrolu, který je ukrytý v jeho slupce. Tento antioxidant mimo jiné působí proti ukládání tuku v těle.

Avokádo

Avokádo sice obsahuje velké množství tuku, přesto je považováno za skvělou potravinu pro hubnutí. Tuky, obsažené v avokádu jsou mononenasycené mastné kyseliny, které navozují pocit sytosti.

Pohanka

Pohanka je obilovina bohatá na vlákninu s minimálním obsahem kalorií, to z ní dělá jednu z nejlepších potravin pro hubnutí. A nejen to, pohanka je také zdrojem rostlinných bílkovin, polynenasycených mastných kyselin, vitamínu B1, B2, E, C, zinku, mědi selenu, manganu a také rutinu a dalších ochranných látek. Rutin je látka, která je důležitá pro pružnost cév. Pohanka je dobrá nejen pro štíhlou linii, ale i pro zdravé srdce, cévy, pomáhá proti křečovým žilám a má také protirakovinné účinky.

Skořice

Skořice nejen stabilizuje hladinu glukózy v krvi, ale také potlačuje chuť k jídlu. Skořice má také zahřívací účinky, ne náhodou je součástí svařáku a dalších horkých drinků pro zahřátí. Skořici si lze přidat nejen do jídla, ale např. i do kávy.

Kurkuma

Kurkuma je součástí kari koření. Po kari koření se hubne díky kurkumě. Kurkuma obsahuje látku zvanou kurkumín, která potlačuje nárůst tukových buněk. Kurkuma je také silný antioxidant, má protizánětlivé, antidepresivní účinky a snižuje hladinu cholesterolu.

Luštěniny

Luštěniny obsahují nerozpustnou, pro naše tělo nestravitelnou vlákninu, která zaplní žaludek a pročistí střeva. Kromě delšího udržení pocitu sytosti jsou zdrojem rostlinných bílkovin a dalších potřebných látek pro naše tělo.

Qinoa

Quinoa, zvaná též amarant, je tradiční jihoamerická plodina, která je bohatá na vlákninu a zdraví prospěšné látky. Mezi ně patří železo, zinek, selen, vitamín E a také bílkoviny. Vysoký obsah bílkovin a vlákniny z ní činí potravinu s velkou schopnosti nasytit. Další výhodou quinoi je její lehká stravitelnost.

Ovesné vločky

Ovesné vločky sice obsahují větší množství tuku, ale také obsahují velké množství vlákniny a rezistentního škrobu, který podporuje metabolismus a spalování tuků.

Vejce

Bílkoviny bývají většinou spojeny s tuky, u vajec je tomu jinak. Vejce mají díky vysokému obsahu bílkovin velkou sytící schopnost. Malé množství kalorií a velké množství látek prospěšných pro naše zdraví. Jedná se o cholin, lecitin, riboflavin, vitamín B12, vitamíny A, D, E, K.    

Ryby

Ryby jsou jeden z nejlepších zdrojů kvalitních bílkovin i kvalitních tuků, jedná se o omega 3 mastné kyseliny, které prospívají našemu zdraví a které naše tělo potřebuje. Ryby dokáží nasytit na delší dobu, zvláště, jsou-li konzumovány s čerstvou zeleninou. Ryby jsou vhodné nejen pro naší štíhlou linii, ale také pro zdravé srdce a cévy.

Hořká čokoláda

Jedná se o kvalitní čokoládu s vysokým podílem kakaa, tedy 75% a více procentní. Na rozdíl od sladkých čokolád typu Milka, Studentská pečeť, apod. zasytí na delší dobu malý kousek kvalitní hořké čokolády. Kvalitní hořká čokoláda zmírňuje chuť na sladkosti, sušenky, slané pochoutky a další kalorické pochoutky. Kromě toho obsahuje i hořčík, důležitý minerál nejen pro naše srdce.

 Rada na závěr

Při hubnutí pomáhá i obyčejná voda, která je také výborným pomocníkem při detoxikaci těla. A hlavně při hubnutí pomáhá nadhled a psychická pohoda, která překonává strach z jídla a z kalorií. Při strachu se vyplavují hormony stresu, které pokud nejsou náležitě zpracovány, mimo jiné podporují ukládání tuku v těch nejméně vhodných oblastech. Jídlo je třeba si nevyčítat, ale vychutnat.

Autorka: Evžena Janovská

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář