[7 Tipů] JAK používat email marketing a internet pro vybudování Vaší MLM organizace?

V dnešním článku se podíváme na budování Vašeho dodatečného příjmu v podnikání zvaném Network Marketing – nebo také Multi Level Marketing (MLM) a zda se dá nějakým způsobem spojit s internetovým podnikáním či email marketingem…

Proč článek na toto téma?

Je tomu jen několik dní zpátky, co mi do emailu na základě článku “Jak najít zájemce o Vaše MLM podnikání a rozšířít svou stávající databázi o nové kontakty…” přišel tento email od jednoho z webových návštěvníků:

Dobrý den, Roberte,

Mám na Vás otázku jestli máte zkušenosti v praxi s MLM a Pokud ANO jestli je Vaším zdrojem příjmu…

Pokud ANO, chtěl bych se Vás zeptat jestli využíváte ke svému kontaktování email korespondenci nebo nějaký jiný online nástroj.

Jelikož se po 3 měsících v MLM potýkám s nedostatkem kontaktů – de fakto jsem vyčerpán. Jelikož mám trochu větší cíle než jiní lidé, potřebuji k tomu větší šířku než mám v tuto chvíli.

Už dlouho sleduji Davida Kirše a jeho Email AcademyMiliónové Impérium, který byl de fakto první, který mě přivedl na myšlenku, co se týče online korespondence a získávání kontaktů.

Pořád ale polemizuji nad tím, jestli je tato metoda v MLM využitelná. Protože mi vážně nejde o kvantitu, ale o kvalitu lidí.

Zajímal by mě váš názor.

Předem děkuji za odpověď.

S pozdravem Petr

Dříve než si více rozebereme odpověď Petrovi, chtěl bych, abyste věděli, že internet můžete úspěšně použít k vybudování svého MLM podnikání

Ano skutečně: Internet marketing a email marketing může být pro vybudování Vašeho MLM podnikání velmi nápomocný.

Má to však určitá specifika a pravidla, kterých je potřeba se držet.

MLM je vitální a dobře fungující obchodní model, který přitahuje čím dál více lidí a dokonce i skvěle placených profesionálů jako zubaře, účetní, daňové poradce, realitní makléře, obchodníky nebo dokonce právníky, kteří si uvědomili, že jejich současné profese jim neposkytují žádný reziduální příjem pro případ nemoci či neschopnosti pracovat.

MLM je vitální a dobře fungující model, přitahuje však pouze jediné typy lidí:

Ty, kteří ve svém životě touží po nějaké změně, chtějí se mít lépe ať už z pohledu finančního nebo časového – tedy chtějí pracovat méně hodin měsíčně, chtějí mít více času na sebe, rodinu a koníčky a přitom mít neomezený strop příjmů…

A lidé, když hledají nějakou změnu, mají tendenci hledat informace.

Kde se dají informace najít? No na internetu samozřejmě…

A tak existují celé mraky lidí, kteří hledají příležitost k extra příjmu, který se posléze dá přeměnit do pasivního příjmu…

Moje odpověď Petrovi…

Hezký den, Petře,

zkušenosti s MLM mám, jsem v MLM aktivní, a je to jeden z mých zdrojů příjmů 🙂

Email kontakty moc nedělám (dělám to nerad, nemám to pod vlivem a nevím, zda email dorazil, apod. dělám to jen v krajním případě, kdy neexistuje jiná možnost) – spíše užívám telefon nebo sociální sítě.

Zdroje, kde najít nové kontakty pro své MLM podnikání:

  • seznamovat se s novými lidmi,
  • začít navštěvovat kluby nebo to co vás baví jako koníčka a tam se seznamovat s lidmi,
  • získat doporučení na nové kontakty od svých současných zákazníků nebo obchodních partnerů,
  • získat doporučení od svých známých ze sociálních sítí,
  • vlastní web a sběr kontaktů, apod.

Buďte kreativní.

Kvalitu najdete až teprve poté, co začnete prosívat kvantitu.

Pravdou je, že kvalitní lidi – lídry si stejně vytvoříte postupně – díky Vašemu vedení a vzdělávacímu systému. Nečekejte tedy zázraky hned na začátku.

MLM podnikání může zvládnout každý. Jen je to o jejich snu a osobním rozvoji, pak se z nich stanou lídři.

Mějte se skvěle.

RS.

Je internet a email skutečně vhodný pro rozvoj Vašeho MLM podnikání…?

ANO, skutečně můžete užívat internet a email marketing k budování a rozvoji svého MLM podnikání.

Potřebujete si však být vědomi těchto omezení:

  1. Pouze email není vhodný – Chcete-li rozeslat zprávy seznamu svých kontaktů a poslat je na stránku, která prezentuje Vaši příležitost, budete mít téměř nulovou úspěšnost – někdo email neotevře, jiný ji bude považovat za spam, někdo další mu neporozumí a to mizivé procento, které klikne na zahrnutý odkaz jednoduše nepodstoupí žádnou další akci. Mnoho lidí se tedy dozví, že máte nové podnikání, ale žádný konkrétní přínos ani pro ně, ani pro Vás tento přístup nevytvoří.
  2. Blog ve spojení s emailem je lepší, ale vezme to minimálně půl roku a možná rok, než Vám blog začne skutečně přinášet nějaké výsledky – tedy kontakty. Pokud jste nikdy nic na internetu nedělali, pak rychlejší výsledky budete mít, když prostě zvednete telefon a pozvete svého prospekta (potenciálního zájemce o příležitost) na schůzku. Je to prostě rychlejší – trvá to cca 2,5 minuty, kdežto sestavit blog a web vezme několik dnů (když víte, co děláte), ale to neznamená, že už generuje jakékoliv výsledky…
  3. Pokud se budete snažit o rozvoj svého MLM podnikání výlučně skrze svůj vlastní blog / web a nebudete k tomu ochotní používat žádnou s klasických prospektovacích offline metod, pak Vaši budoucí partneři mohou opakovat pouze přístup, který sami užíváte – můžete je tedy naučit pouze to, co sami děláte – tedy postavit blog / web a generovat kontakty, jenže jim to vezme také půl roku až rok, než se všechno naučí. Dejme tomu, že v 1. měsíci (poté, co jste se půl roku až rok snažili a dřeli na obsahu svého webu) zasponzorujete 5 lidí a teď první výsledky od těchto 5-ti lidí přijdou až za půl roku či rok a jejich lidé, stejně tak… VIDÍTE – JE TO ZDLOUHAVÉ…Nehledě na to, že většina populace není schopna dát tak dlouhý závazek – tedy půl roku či rok než uvidí výsledky, takže skončí dříve, než nějakých výsledků mohou v tomto případě dosáhnout.
  4. Jestliže se snažíte vyhnout offline přístupu a užívat pouze internet, pak bojujete s obrovskou konkurencí – několik let zpět byla situace na internetu jiná – v podstatě neexistovaly blogy o MLM a když tak jen velmi málo. Kdo blog používal, měl zajímavý přísun nových kontaktů. Dnes je situace jiná – konkurence je větší, silnější a chytřejší. Každý by chtěl generovat kontakty na internetu. Dnes to však vyžaduje vyšší koncentraci, větší odhodlání, větší závazek, větší trpělivost a vytrvalost a větší konzistenci.
Takže ANO, můžete generovat kontakty na internetu skrze svůj blog, ale musíte být ochotní zaplatit cenu v podobě svého času, energie, úsilí…

Nejlepší přístup, který jsem objevil je v kombinaci.

Každá forma marketingu sama o sobě v dnešní době, kdy lidé (podle průzkumů) vidí až 3000 marketingových zpráv za den příliš nefunguje.

Co funguje?

Fungují marketingové kombinace.

Jestliže ve svém marketingu a propagaci budete záviset pouze na internetu, nebo jen emailu, budete zklamáni výsledky, které to generuje.

Budete-li internet a email kombinovat s dalšími (nejlépe offline) přístupy, které jsou k dispozici, dosáhnete výsledků uspokojivých až zajímavých – podle toho, jak dobře daný marketingový přístup ovládáte.

VSUVKA: Uvědomte si také, že v podnikání rozhoduje rychlost…

Bill Gates (zakladatel Microsoft) jednou řekl fantastickou věc – nepamatuji si přesné znění, tak to pouze parafrázuji:

V dnešní informační době uspěje ten, kdo je schopen co nejrychleji odhalit, co funguje a co nefunguje. Kdo je schopen rychle setkat se s neúspěchem s minimálními náklady, může špatnou strategii rychle a s nízkými náklady opravit a upravit směr k úspěchu…

A o tom to je.

A platí to i pro MLM podnikání.

Jestliže zvednete telefon a zavoláte svému prospektu, tak během 2,5 minuty jednoduše víte, zda daný člověk něco hledá a zda je otevřen příležitostem či projektu bokem toho, co momentálně dělá.

  • Jestliže není otevřen, fajn. Zjistili jste to za 2,5 minuty a stálo Vás to něco kolem 2 Kč…
  • Jestliže je otevřen příležitostem, pak se domluvíte na setkání a během 20-30 min jste schopni ukázat prezentaci a zjistit, zda je Vaše příležitost pro daného člověka vhodná či není.

Chápete tu rychlost standardního prospektovacího offline přístupu, která je neporovnatelná s internetovým podnikáním a sestavováním blogu?

Doslova se tady bavíme o 2,5 minutách (které mohou být klidně plné bušení srdce a počátečního strachu z odmítnutí) versus dny a týdny intenzivní práce na blogu, která se nakonec nemusí setkat s úspěchem, jestliže dostatečně dobře nevíte, co děláte…

Navíc osvojení taktik a strategií na internetu vezme dalších několik týdnů či měsíců učení…

Měli byste tedy otravovat se zakládáním blogu či webu, abyste začali generovat kontakty pro své MLM podnikání na internetu?

Myslím, že to hodně závisí na tom, jaká je Vaše vize.

Jestliže chcete vydělat pár stovek či tisícovek korun měsíčně k dobru k tomu, co máte ze svého zaměstnání či OSVČ podnikání, pak bych řekl, že nemá žádný smysl otravovat se s vytvářením blogu či webu.

Na druhou stranu, jestliže je Vaše vize větší a máte dlouhodobý záměr – tedy neberete své MLM podnikání jako výherní los – lehce koupil, lehce se na to mohu vykašlat – tak jak to bere většina lidí a chcete se postupně stát skutečným lídrem, je blog či web vhodný způsob, jak generovat další kontakty potenciálních zájemců, který byste však měli vnímat jako dodatečný způsob, k dalším prospektovacím metodám, které užíváte.

Na webu můžete najít lidi, kteří skutečně hledají nějakou změnu a přitom tak demonstrovat své znalosti, dovednosti a leadership, které jsou pro MLM podnikání nezbytné.

V tomto případě může být blog skvělý nástroj a pomocník – pouze však v tom případě, že rádi tvoříte obsah – články, audio, video.

Protože bez vášně k tvoření obsahu a sdílení informací, které máte, to půjde jen ztuha.

Pokud se rozhodnete pro vytvoření svého příjmu z MLM použít internet a email marketing, tady je několik věcí, JAK to udělat…

1. Začněte u svých přátel a známých…

I když se bavíme o internetu, stejně zvedněte telefon a zavolejte svým přátelům a známým a zjistěte, zda jsou otevření něčemu dalšímu – nepřesvědčujte, nepodlízejte, nedoprošujte se, nevyhrožujte, nemějte špatný pocit – držte si správný a vyrovnaný postoj a chápejte, že mnoha lidem můžete skutečně pomoci s jejich životem.

Prostě zjistěte, zda je někdo otevřen, či není. Setkejte se s těmi, kdo jsou otevřeni, těm ukažte prezentaci a učiňte je Vašimi partnery.

2. Dívejte se na blog jako na dlouhodobou strategii…

Nedívejte se na blog jako na něco, co je rychlou spásou pro Vaši současnou situaci, kterou je “nedostatek kontaktů”, ke kterým byste mohli mluvit a ukázat jim svou MLM příležitost.

Jestliže se na blog budete dívat jako na svou spásu, pravděpodobně budete zklamáni, protože blog a výsledky, které přináší, je spíše o konzistentním přidávání obsahu, než o čemkoliv jiném – jednoduše je potřeba být vytrvalý a konzistentní.

Napsat 20-30 článků prostě jednoduše nestačí. Musí jich být více, pakliže nechcete používat placenou reklamu.

Proto se na blog dívejte jako na pomocníka a mějte k tomu dlouhodobý přístup – buďte konzistentní v přidávání obsahu na svůj blog, nicméně vedle toho užívejte další prospektovací přístupy jak najít lidi, kteří hledají další možnosti jak zvýšit přístup.

3. Nechejte si pomoci od profesionálů…

Je zbytečné učit se celou technickou stránku věci a zápasit s tím.

Pakliže nejste web programátor a kodér, určitě si najměte někoho, kdo Vám postaví web na nějaké šabloně, udělá úpravy a bude se starat o aktualizace. Raději investujte teď, než aby Vás to posléze stálo mnohem více a ještě spoustu nervů.

To co se snažíte udělat je, že chcete vytvořit nástroj či pomůcku, která Vám pomůže sbírat kontakty lidí, kteří mohou mít větší zájem než třeba Vaší přátelé a známí jednoduše proto, že jsou na webu a hledají…

Nechcete mít z webu něco, co bere veškerý Váš čas, omezuje Vás a ještě způsobuje starosti.

MLM podnikání je o tom, abyste se stali majiteli podnikání – učí Vás stát se majitelem a lídrem – učí Vás myslet a jednat jako podnikatel.

Stejně tak byste měli přistupovat ke svému blogu – majitel ví proč jej chce a co by blog měl umět dělat. Programátor ví jak to udělat, aby blog dělal to, co Vy chcete…

[Tady najdete dalších 7 tipů, jak zlepšit a urychlit Vaše internetové podnikání tak, abyste rychleji získávali kontakty na potenciální zájemce o Vaši MLM příležitost.]

4. Ne všechno musí být perfektní od začátku…

Jestliže se Vám myšlenka blogu zamlouvá a rádi byste internet využili ve svůj prospěch, začněte krok po kroku – ne všechno musí být perfektní hned od začátku a ne všechno musíte zvládnout na začátku a naráz.

Vezměte maximálně hodinu denně – kdy nemůžete dělat prezentace a mluvit s lidmi (tedy pozdě večer nebo brzy ráno) a začněte si postupně krok za krokem osvojovat pravidla internetového marketingu, stejně jako vytvářet obsah.

A hlavně: Nestažte se obsáhnout a uplatnit vše najednou, protože informací existuje skutečně velké množství….

Abyste si vyzkoušeli, co to všechno obnáší, staňte se Autorem na již fungujícím webu a zjistěte, jak takové blogování může vypadat na již fungující komunitě.

5. Vytvářejte vztah – budujte důvěru

Kromě toho, že je blogování dlouhodobá strategie, blog je také platforma, která slouží k propojení s lidmi a vytváření vztahů.

Postarejte se tedy o to, že svými články, emailovým programem, audio soubory či pdf ebooky tvoříte důvěru a posilujete vztahy s lidmi, kteří na Váš blog přicházejí…

Nebuďte upjatí, ale naopak používejte příjemný konverzační tón a sdílejte dobré, nápomocné a pozitivní myšlenky tak, aby od Vás lidé znovu rádi slyšeli.

A stejně tak Network Marketing (MLM) – úspěch v této profesi následuje po pochopení lidí, jejich potřeb, umění vytvářet kvalitní vztahy a budovat důvěru – blog v tom není jiný.

6. Mějte nějaký důvod, aby Vám lidé dávali kontakty

Blog slouží k tomu, abyste generovali potenciální zájemce o své podnikání či produkty a potažmo jste tak mohli navýšit své zisky.

Častým problémem lidí na začátku blogování je, že to nechápou.

A tak jen píšou, píšou a píšou, vytvářejí obsah, ale nikam to nevede – možná generují zvyšující se návštěvnost, ale negenerují žádné kontakty, se kterými by mohli komunikovat.

Proto musíte mít rovněž nějaký dárek pro své návštěvníky, který budou chtít tak moc, že Vám poskytnou svou emailovou adresu nebo svůj telefon.

Vytvořte tedy pdf ebook, emailovou sérii, audio stopu, video nebo cokoliv, čím jim budete řešit jejich problém a za co s Vámi rádi vymění své kontakty.

7. Nenechávejte to jen na pasivním marketingu

Jak už jsem několikrát uvedl, nebuďte závislí pouze na pasivních formách marketingu – vlastně všechny druhy reklamy, které kolem sebe dnes a denně vidíte v televizi, rádiu, billbordech, internetu, to jsou pasivní formy marketingu…

A stejně tak Váš blog – protože čekáte na to, než nějaký člověk zareaguje, zvedne ruku a podstoupí akci – což se při určitém množství obsahu stane, nicméně nemáte to plně pod kontrolou.

Užívejte proto aktivní propagaci – prospektujte offline vedle toho, že píšete blog.

Jednoduše zvedněte telefon a každý den zavolejte alespoň 5-ti až 10-ti kontaktům.

Jestliže si vytvoříte zvyk a budete to dělat následující rok, nebudete chápat, jak Vám Vaše MLM podnikání bude fungovat.

Doplňující informace:

Tyto články obsahují k tématu doplňující informace:

Pár myšlenek závěrem…

Jestliže kromě offline metod kontaktování a prospektování cítíte potřebu užívat rovněž online metody pro své MLM podnikání, pak promyslete strategii a začněte skrze svůj blog generovat kontakty.

Vyvarujte se však kontaktování skrze email samotný.

Přemýšlejte více o tom, jak spojit offline a onliny přístupy ve svůj prospěch.

PS: Jestliže chcete získat mentora v této oblasti, chcete vybudovat pasivní příjem, finanční a časovou nezávislost, mohu Vás propojit s několika lídry v této profesi. Napište mi.

 

Byl pro Vás tento článek přínosný? Našli jste užitečné informace? Získali jste pro sebe sama hodnotu?

Jestliže ano, sdílejte tento článek s ostatními – ať už emailem, nebo na sociálních sítí, ať může více lidí benefitovat a přidejte své myšlenky do diskuze níže

 

 

Image courtesy of Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net

 

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář