Jak si HARMONIZOVAT svůj život?

Každý z nás denně prožívá řadu situací. Některé jsou pro nás příjemné, některým bychom se rádi vyhnuli, některé bychom rádi zapomněli. Záleží na našem úhlu pohledu, jak se na situace díváme.
Ideální je prožívat celý den v pohodě a s nadšením. Ráno vstát s tím, že mě čeká krásný a úspěšný den. V průběhu celého dne být se svými přáteli a lidmi s kterými se cítím dobře. Celý den se usmívat, plnit si své přání, být šťastný a být. Večer usínat s tím, že si krásně odpočinu a ráno mě čeká opět nádherný den. Nebo prožít úplně jiný ideální den podle svých představ.
Občas se asi každému z nás stane, že i když se na tento den těšíme, potkají nás nepříjemné situace a naše nálada se změní, a jsme unavení a vystresovaní. 

Jak se bránit stresu? Jak znovu nabýt rovnováhu? Jak harmonizovat svůj život?

Některé metody uvádím níže.

Vědomá chůze

Uvolňuje stres a napětí a napomáhá oběhu důležitých toků v těle. Při chůzi se některým jedincům lépe přemýšlí a lépe řeší problémy.

Frontálně – okcipitální držení (F/O)  neboli předo-zadní

Jedna ruka je položená na čele a druhá na zátylku. Tato poloha způsobí, že krevní oběh směřuje do čelní části mozku a propojí se přední část  mozku (přítomnost) se zadní (minulost). F/O pomáhá najít nové možnosti řešení, zbavit se strachu, hněvu, bolesti, smutku a bolestných vzpomínek. Po nějaké prožité negativní zkušenosti nebo obav z budoucí situace si může člověk na pár minut chytnout F/O a zhluboka dýchat, tak se vymaní z bezprostředního stresu.

Já osobně FO používám každý den. Ráno, když se probudím, tak si udělám FO držení. Promyslím si, co budu daný den dělat, představím si, jak se chci cítit, s jakými lidmi se chci potkat, co se chci dovědět. Hluboce všechno prodýchám. A jdu si užít krásného dne. V průběhu dne používám FO kdykoliv ucítím, že mě něco rozhodilo a nebo není podle mých představ. Tím uvolňují okamžité napětí a stres z těla. Večer před usnutím opět provádím FO. Promítnu si celý den a prodýchám – pročistím situace, které mě rozhodily – vyvedly z rovnováhy. Představím si, jak si v noci odpočinu, jak se harmonizuje moje tělo a těším se na ráno. A programuji se tak, abych ráno vstal svěží a odpočatý. Těším se na další den.

Sluchový pomocník

Může se použít, když hučí či bolí v uších nebo slyšíte nesprávně. Jemně se několikrát rozvine vnější okraj ušních lalůčků, stimuluje se tím proud energie do uší.

Oči

Při špatném vidění nebo únavě očí, je dobré použít masáž tzv. zadních očí pomocí palců na rukou. Jde o akupresurní body, které se nachází asi 4 cm napravo a nalevo od středové čáry zadní části hlavy hned nad okcipitálním hrbolkem. Jejich stimulace má uklidňující účinky na oči. Může se používat denně jako prevence.

Křížové pohyby

Pomáhají propojit levou a pravou hemisféru, zlepšit jejich spolupráci a dosáhnout tak logické i tvořivé myšlení zároveň (je to velmi účinná korekce při dyslektických potížích, pro lepší koordinaci pohybů). Loktem ruky se dotknete protilehlého zvednutého kolena, pak se strany vymění. Cvičí se dvanáct párů křížových pohybů. Potom nastává změna, budete se dotýkat levou rukou levého zvednutého kolena a pravou rukou pravého. Opět provede dvanáct párů. Je nutné končit cvičení křížovými pohyby, proto se nakonec cvičí opět dvanáct párů s protilehlými končetinami.

Vnitřní světlo

V situacích, kdy člověk neví, kudy kam, má tzv. tmu před očima. Ztratil své vnitřní světlo. Potřebuje, aby se mu zase „rozsvítilo“ a on viděl, jak dál. V takové chvíli si může při zavřených očích posvítit kapesní baterkou oblast mezi obočím. Svítí si tak dlouho, dokud se mu neuleví nebo neuvidí světlo. Pokud nemá při ruce baterku, stačí, když si bude představovat, jak mu do těla „do života“ vstupuje světlo.

Hluboké dýchání

Ve stresu lidé zapomínají dýchat, proto je důležité několikrát se zhluboka nadechnout.

Pití vody

Odplavuje nejen toxické škodliviny z těla, ale i negativní emoce. Ve stresové situaci se doporučuje vypít alespoň jednu sklenici vody, která spláchne prvotní šok. Pro tělo je velmi důležitá rovnováha a tedy i rovnoměrný přísun vody. Nejen ve stresu.

Ještě účinnější je do vody přidat Bachovu esenci Rescue Remedy – krizová esence, která pročistí celé tělo od stresových toxinů . Výhodou Bachových esencí je, že působí nejen na fyzické tělo ale i na jemných tělech –  emocionální, esenciální, mentální a x-faktorové.

Na závěr bych rád uvedl alespoň jeden konkrétní příběh z naší praxe. Čtyřletá holčička trpěla více než dva měsíce kašlem, rýmou a občas i zvýšenou teplotou. V noci se často dusívala. Problémy se začaly projevovat ihned po nástupu do školky. Před nástupem do školky nebyla holčička vůbec nemocná. Malá slečna se sice těšila do školky, ale zároveň se bála, že ztratí kontakt s rodiči. Téma pro odblokování jsme vytestovali jako „příčina nachlazení.“ „Znechucená, odrazená a nepřijatelná“ to byly vytestované pocity děvčátka v přítomnosti v souvislosti s popsanými problémy. Příčinu problému jsme našli kineziologickým testováním ve čtvrté době porodní. Miminko je přivedeno do nového světa a ztrácí kontakt se svou jednotou a se svou maminkou. Pocity novorozence ve čtvrté době porodní byly „odloučená a nemilovatelná“. Miminko potřebovalo stále cítit jednotu. Nechtělo být odtrženo od maminky. Nechtělo se měřit a vážit. Toto je vlastně stejný princip jejího chování v přítomnosti. Děvčátko se potřebovalo cítit zainteresovaně, cílevědomě a potřebovalo být v rovnosti a jednotě s okolím. Jako korekci jsme použili svícení na glabelu, což dodalo děvčátku světlo do života – tedy cíl. K celkové harmonizaci pak ještě posloužil kamínek – růženín, který obnovuje a vyrovnává vědomí být potřebným. Děvčátko je od té doby ve školce spokojené a netrpí již více než rok žádnými zdravotními problémy.

To je jen jeden z mnoha příběhů, na kterém je vidět, jak emoce prožité někdy v minulosti ovlivňují náš život a naše zdraví v přítomnosti.

Více cvičení najdete v e-Booku 7 efektivních cvičení jak zvládnout stres

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář