Strach a pochybnosti? Zbytečné!

Čím si bráníme ke kvalitnímu životu

Existuje několik způsobů chování, které nám brání v tom být v harmonii a naladěnosti na úspěch.

1. Prokrastinace – odkládání

Nikdo přitom neví, kdy jeho život skončí. Na odkládání proto není čas. Odkládání je zloděj času, energie, zdraví a samozřejmě úspěchu. Ať už chceme cvičit, zdravě jíst nebo podnikat, musíme s tím nejprve začít. Neexistuje něco jako ideální den. Chceme-li čehokoli dosáhnout, musíme s tím začít, a to nejlépe hned. Většina úspěšných lidí začala tím, že přestala důležité věci odkládat. Od té chvíle litovali už jen jediného – že s touto praxí nezačali dříve.

2. Strach

Z dětství máme vsugerováno, že udělat chybu je špatné. Přitom bez udělání chyby (chyb) nelze dosáhnout žádného úspěchu. O co jsme se doposud nepokusili, to nemůžeme umět.
Každý úspěšný člověk bojuje sám se sebou a svým strachem. Právě okamžik, kdy se ocitli na dně, byl začátkem jejich úspěchu. Když klesneme na dno, máme jen dvě možnosti – Zůstat na něm nebo se od něj odrazit. Rozhodnutí je pouze na nás.

3. Nechuť nebo lenost na sobě pracovat

Nejdůležitější je vědět, co se děje. Když nevíme, co se děje, život jde kolem nás.
Nezáleží totiž na tom, kolik chyb děláme, ale zda je děláme správným směrem. Hloupé chyby, které děláme z neznalosti a vinou nedostatečného sebevzdělávání, naopak nejsou ničím prospěšné. Nikam nás neposouvají, jen nás demotivují, připravují o zvědavost.

Když si nebudeme uvědomovat to, co se s námi děje, nebudeme na sobě pracovat, ničeho nedosáhneme.

4. Nedostatek analýzy a plánování

Pojedeme-li bez navigace do míst, která neznáme, pravděpodobně se ztratíme.
Nebudeme-li sledovat, kde jsme, ztratíme se taky.
Chceme-li prožít život naplno, musíme analyzovat i plánovat.

5. Pochybnosti

Pochybnosti jsou výsledkem nezkušenosti a nízké sebedůvěry. Nevěříme si, pochybujeme.
Kdo ale nic nezkusí, nic nezkazí.

Jak můžeme překonat strach a pochybnosti?

1. Sepište si všechny strachy a pochybnosti, své obavy, které Vás momentálně tíží.
2. Seznam si uschovejte.
3. Podívejte se na seznam za určitou dobu, například za týden. Ty z obav, které se ukázaly bezpředmětné, si označte. A opakujte to po měsíci. Po půl roce. Po roce.

Budete překvapeni.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář