Příchodem nového roku si mnoho podnikatelů klade otázky typu:
– Přežijeme vůbec tento rok?
– Bude tento rok lepší než ten předchozí?
– Začneme konečně profitovat, tak jako dřív?
A jak jste na tom Vy? Patříte k těm podnikatelům, kteří mají důvody k optimismu nebo k těm, kteří mají spíše obavy, protože předchozí rok byl pro ně hodně náročný a jejich firma znatelně pocítila úbytek zákazníků a pokles zisků?
Klíčové otázky, které byste si měli položit a zodpovědět:
– V čem konkrétním se budu muset jako člověk-podnikatel zlepšit?
– Jak na sobě budu muset ještě více zapracovat?
– Jak ještě chytřejším způsobem nastartuji své podnikání v novém roce?
– Jaké změny budeme muset ve firmě učinit, abychom dosahovali lepších výsledků?
Pro podnikatele, který chce v tomto roce uspět, je důležité zamyslet se co, jak a proč udělat jinak a lépe.
Proces přemýšlení je klíč…
Když začnete více přemýšlet o tom co a jak zlepšit, tak postupně zjistíte, že je třeba začít v mnoha směrech myslet úplně jinak a to Vás donutí rovněž jinak jednat.
Je velmi dobře známo, že jiné myšlení vede k jinému jednání a jiné jednání vede zase k jiným výsledkům. Nemůžete tedy dělat týtéž věci stále dokola stejným způsobem a očekávat přitom jiné výsledky. To je známá definice šílenství.
Takže máte na výběr ze dvou základních možností:
a) přistupovat k podnikání stejným způsobem jako v předchozím roce = dosáhnout stejných výsledků, spíše mnohem horších
b) přistupovat k podnikání zcela odlišně, vyzbrojit se novými marketingovými zbraněmi, vyrazit do útoku a očekávat lepší výsledky
První možnost je přímo marketingová sebevražda. Druhá možnost je ta pravá volba, která Vás a Vaši firmu posune vpřed.
Kde možná přehodnotíte Vaše myšlení a začnete jednat jinak:
- začnete na své osobně pracovat víc než na své firmě
- začnete provádět pravidelně průzkumy a analýzy trhu
- vytvoříte jedinečnou vizi a představíte ji Vašim spolupracovníkům
- stanovíte dlouhodobé a krátkodobé cíle firmy
- vytvoříte neotřelé a nekonvenční marketingové taktiky a strategie, viz zde…
- začnete více osobněji komunikovat s Vašimi zákazníky
- začnete ve Vašich marketingových materiálech více komunikovat výhody Vašich produktů a služeb
- zaměříte se více než kdy jindy na tvorbu konkurenčních výhod
- začnete o Vaše zákazníky systematičtěji pečovat
- začnete více rozvíjet vztahy uvnitř firmy
- začnete spolupracovníky firmy účinněji motivovat
- přestanete utrácet za reklamu, která se nedá žádným způsobem měřit
Celý proces zdokonalování začíná pokládáním klíčových otázek. Díky tomu získáte kvalitní odpovědi na to jak podnikat lépe, rychleji a efektivněji.
Hlavní věc, která rozhoduje o tom, zda dosáhnete letos a v příštích letech lepších výsledků, tedy závisí v prvé řadě na tom, jak dokážete konstruktivně uvažovat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.