7 kroků pro úspěch v MLM (Multi Level Marketing)

Abyste vybudovali své podnikání v MLM (Multi Level Marketing), potřebujete mít:

Úspěch se nestane přes noc, ale stane se, pokud budete v podnikání konzistentní – budete na pravidelné bázi seznamovat lidi se svým marketingovým plánem, budete růst jako osobnost a budete ochotni přenést se přes odmítnutí.

V dnešním článku se s Vámi rozdělím o 7 kroků, kterými byste měli na pravidelné bázi (každý měsíc) procházet, pokud ve svém mlm podnikání chcete vidět nějaké výsledky.

Co je těchto 7 kroků?

MLM Krok #1: Musíte mít sen a vizi.

Co jak byste si sestavili seznam alespoň 5-ti snů, které si nemůžete splnit jinak než přes své MLM podnikání?

A klidně pokračujte až do 100-ky či dále. Tento článek o tom, jak budovat svůj sen, Vám pomůže.

Bez dlouhodobější vize či snu bude jen složité, abyste se vůbec pustili do nějaké aktivity.

Což se také většině lidem děje:

  • Až příliš mnoho lidí si zakoupí svou registrační soupravu,
  • ale to je jediná aktivita, kterou podstoupí a pak dřepí na jednom místě několik měsíců či dokonce let.
  • A jak víte bez aktivity nejsou žádné výsledky.

Začněte s vizí, pro kterou se nadchnete.

Nepište si pouze seznam snů.

  • Vyberte si těch 5 pro Vás nejdůležitějších snů,
  • a představte si, jak se budete cítit, až jich dosáhnete,
  • co na to budou říkat – Váš partner, Vaše děti či Vaši rodiče,
  • co uděláte, jakmile svých snů dosáhnete.

Musíte svou vizi udělat více reálnou – to se stane, pokud sii představite pocity, které budete zažívat a aktivita bude následně přirozenou součástí procesu a dalším krokem.

Stejně tak si sestavte vizi pro své podnikání:

  • Jak by mělo vypadat Vaše MLM podnikání?
  • Jaké lidi do svého MLM podnikání chcete přitahovat?
  • Co by měli být ochotni dělat? Jak by se měli chovat?
  • Kolik prezentací měsíčně chcete, aby dělali?
  • Jakým člověkem se v průběhu 2-5 let chcete stát?

MLM Krok #2: Mějte závazek sama k sobě, stejně, jako ke svému podnikání…

V MLM pracujete s lidmi.

Nezbytnou součástí Vašeho zvětšujícího se úspěchu, kromě odvedené práce (ukazování prezentací), je závazek k sobě a svému osobnímu rozvoji.

Mějte také závazek ke svému MLM podnikání.

  • Vy musíte být tím prvním a tím nejlepším zákazníkem. Pak teprve získáte zákazníky ze svého okolí.
  • Kupujte všechny produkty, které můžete pro sebe použít, ze svého podnikání. Nenakupujte u konkurence produkty, které můžete nakoupit přes své podnikání.
  • Buďte v akci – ukazujte prezentace a marketingové plány lidem ve svém okolí.
  • Ukazujte 15, 20 nebo 30 prezentací měsíčně a uvidíte výsledky – budou lidé, kteří se k Vám přidají.
  • Při 5-ti prezentacích měsíčně žádné podnikání příliš nefunguje, ani to v MLM.

MLM Krok #3: Sestavte si seznam svých kontaktů.

Většina lidí k sestavení seznamu přistupuje špatně. Vybírají dopředu.

“Tento člověk není vhodný. Tento má dost peněz. Toho by to nezajímalo. Tento není dost chytrý.”

Nakonec jim z celého jejich skutečného seznamu 150-300 kontaktů, které opravdu znají, zbude pouze 20-30 lidí, o kterých si myslí, že by “do podnikání MLM šli“.

A najednou většinu lidí pojme strach, že nemají dostatek kontaktů a tak odkládají zavolat těmto 20-30, “aby si svůj seznam nevypotřebovali“.

Čekají na lepší okamžik – až budou brilantnější v komunikaci a budou schopni těchto 20-30 lidí přesvědčit.

Je však těžké zlepšit se, pokud se nepustí do akce.

Někteří se nakonec do akce pustí a zavolají a když jim prvních 5 lidí řekne, že teď nic nehledají, tak jsou zklamaní a podnikání ukončí s tím, že nefunguje.

Jste v třídícím podnikání…

Potřebujete si uvědomit, že jste v třídícím podnikání – hledáte ty, kteří v tuto chvíli hledají nějakou novou možnost příjmu, či hledají změnu ve svém životě.

Vaše podnikání je pouze řešení či odpovědí na jejich potřebu, na jejich hledání.

Vaše podnikání tedy není o tom, přesvědčit ty, které jste si sami vyselektovali dopředu, že je nové možnosti, extra příjem, či cokoliv dalšího, co říkáte, nezajímá…

Vaše podnikání je o tom, napsat všechny lidi, které znáte a zjistit (zeptat se jich) zda jsou nyní v životní fázi, kdy hledají zlepšení.

Pokud nejsou, je to v pořádku.

Pokud jsou, jediné co dále chcete, je se s nimi setkat. Konečné rozhodnutí, však nechte na nich.

Pokud tento proces chápete správně, pak také chápete, že budete muset proselektovat všechny lidi ve Vašem seznamu a najít ty, kteří skutečně hledají.

Napište tedy všechny. A všech se zeptejte, zda jsou otevření projektu bokem.

A ano, může se stát, že z Vašich přátel a známých nebude nikdo ve fázi hledání, nevadí, zpravidla se to za nějaký čas změní.

Pro tuto chvíli se budete muset seznámit s novými lidmi.

Nemáte dost svých kontaktů? Přečtěte si tento článek o metodě FORM.

MLM Krok #4: Kontaktování

Chápejte, že jste prospektor.

kontaktování MLM

Prospektor je ten, kdo hledá v obrovské haldě hlíny, která nic nechce, kousíčky zlata.

Voláte lidem ve svém seznamu, nebo v seznamu na doporučení, zda jsou otevření příležitostem, nebo myšlence vydělat více peněz.

Když řeknou NE, tak prostě nejsou.

Nemá to nic společného s Vaším podnikáním a dokonce ani s Vámi, jak by se mohlo zdát.

Hezky se s nimi rozlučte a zavolejte někomu jinému.

Pamatujte: Hledáte lidi otevřené.

Nikoho přece nechcete nutit či přesvědčovat k tomu, že by měl vydělávat více peněz či měl více času.

Projděte s tímto prospektorským nastavením celý seznam a najděte těch pár, kteří jsou otevření se setkat a probrat detaily a sejděte se.

Mustr hovoru, který užívejte pro volání:

Sedněte si se svým uplinem / mentorem a vymyslete společně jak by mohl vypadat scénář rozhovoru, který byste měli užívat.

Je to jednodušší a rychlejší než se s tím trápit sám.

MLM Krok #5: Ukažte prezentaci

Dokud nezačnete sami ukazovat prezentace, tak se ve skutečnosti nechováte jako skutečný majitel svého podnikání – jste odkázáni na pomoc a časový plán svého sponzora.

Stejně tak však sami sobě bráníte v růstu – neděláte-li Vy osobně prezentace, málo se toho učíte, jen velmi málo chápete, co lidé vlastně chtějí a málo rostete.

Začněte dělat prezentace.

Zpočátku nemusí být dokonalé. Budou se zdokonolovat, když je začnete dělat.

Lidé často hledají dokonalost a odkládají začít. Když by však začali, velmi záhy najdou dokonalost.

Začněte ukazovat hodně prezentací.

Ukážete-li pouze 5 prezentací za měsíc, nikam se nedostanete.

15 prezentací do měsíce je minimum.

Lepší je 20 prezentací a všechno co je nad 25 prezentací za měsíc, je skvělé a Vy začnete vidět, jak se k Vám lidé potupně začnou přidávat.

A ten kdo se nepřidá?

Je to asi tak stejné, jako že má někdo rád jablka a nesnáší pomeranče.

Dejme tomu, že Vy máte k dispozici pomeranče (Vaše vlastní MLM příležitost).

Když s takovým člověkem, co má rád jablka, bude mluvit o tom, jak jsou pomeranče skvělé, nebude to chápat a stejně si je nekoupí.

Nelamte si s tím hlavu – najděte ty, co milují pomeranče – to je Vaše práce.

Nikoliv přesvědčit lidi, co milují jablka, aby přešli na pomeranče.

MLM Krok #6: Domluvte si následnou schůzku

Prezentace je fajn.

Prospekti (potenciální zájemci o MLM podnikání) se na ní často nadchnou a často si sami sebe dokáží představit, jak se plní jejich sny.

Pak však přijdou domů, kde se setkají s realitou.

  • Partner či partnerka, kteří prezentaci neviděli (= proto raději ukazujte prezentaci oběma partnerům)
  • Děti, které něco potřebují
  • Problémy v práci

A najednou se zdá být nemožné snů dosáhnout.

Proto potřebujete druhou schůzku, abyste prospektovi pomohli.

  • Překonat strachy
  • Zbavit pochybností
  • Vyřešit problémy
  • Odpovědět na otázky

V procesu budování MLM podnikání, je následná schůzka nesmírně důležitá  – kdo je nedělá, jen těžko dosáhne úspěchu.

Druhá schůzka potřebuje být zrealizována do 48 hodin po prezcentaci, protože pak prospekti jednak zapomenou, že nějakou prezentaci měli, zapomenou všechny informace, které slyšeli.

Prostě se ztratí ve víru života.

Druhá schůzka nemusí být tak dlouhá – stačí 15-20min, ale důležité je, abyste lidem dali do ruky nějaké materiály ke studiu, protože to je to, co jim pomůže ke kladnému rozhodnutí – nikoliv prezentace samotná.

MLM Krok #7: Zaregistrujte je a rozjeďte správně

Další důležitá součást podnikání v MLM.

Nestačí jen nového člověka zaregistrovat. Musíte nové lidi rozjet správně.

Je to jako byste otevírali novou pobočku v klasickém podnikání.

Proto dejte nějaký čas stranou a pomozte novému člověku:

  • Sestavit seznam snů, vizi
  • Sestavte seznam kontaktů
  • Udělejte první objednávku – pomoci novému člověku udělat rozhodnutí nakoupit produkty Vaší společnosti
  • Napojte nového člověka na vzdělávací systém – knihy, audio
  • Vezměte jej sebou na offline akci, kterou Vaše MLM společnost pořádá
  • Ukažte pro nich pár prezentací, ať se je naučí

Ono to může vypadat, že je to málo, získat 1 člověka, do svého týmu.

Na druhou stranu, skrze tohoto jednoho člověka v průběhu následujících týdnů, měsíců a roků mohou přijít 10-ky, 100-ky či dokonce tisíce obchodních partnerů.

A to reprezentuje tak velký obrat, že Vám to dá svobodu, klid a možnost žít jakkoliv si dokážete představit.

Proto potřebujete mít připraven určitý proces, co s novými lidmi.

Nestačí je jen zaregistrovat – chcete správně a zdravě “zahájit” jejich podnikání.

EXTRA Tip na závěr

Všechno výše uvedené platí.

Na druhou stranu, každé podnikání potřebuje určité nastavení mysli.

Podnikání v MLM není výjimkou.

Druhá věc je, že kroměvýše uvedených 7 kroků a jejich posloupnosti potřebujete správně nastavit svou mysl pro úspěch.

Pomohou Vám tyto dva články:

 

Doufám, že Vám těchto 7 tipů pomůže ve Vaší kariéře.

Pokud jste našli přínosné a hodnotné informace, sdílejte prosím se svými přáteli na sociálních sítích.

Pokud s něčím potřebujete pomoci, dejte mi vědět.

 

Máte otázky nebo komentář k článku? Zapojte se do diskuze níže…

Images courtesy of hywards at FreeDigitalPhotos.net

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář