Amazon shop: Tajemství úspěšného obchodování na internetu

Jaký by mohl vypadat obchodní model budoucnosti? Gigant Amazon přichází s něuvěřitelnými možnostmi…

Když jsem si v záříjovém vydání časopisu Forbes přečetl článek Hic sunt leones, musel jsem se pousmát. Text mimo jiné popisoval, jak e-commerce gigant Amazon ignoruje Českou Republiku. Čeští obchodníci, kteří by rádi dostali své zboží na tuto obchodní platformu, jsou frustrováni tím, jak je tento proces složitý.

Prodej fyzického zboží na Amazonu je přitom jedním z nejjednoduších a nejlukrativnějších obchodních modelů, jak prodávat zboží online!

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme. Jste skvělí... Děkujeme za čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Člověk musí ale vědět “jak na to”.

Těměř před rokem, jsem o prodeji fyzických produktů na Amazonu nevěděl vůbec nic. Dnes jsem jedním z největších prodejců u specifických segmentů produků na Amazonu v Německu a nedávno jsem otevřel další trhy v Angli a USA.

Z vlastní zkušenosti vím, že úspěšný byznys na Amazonu lze vybudovat  z nuly během pár týdnů a to bez obrovských investic jako vyžaduje většina klasických byznys modelů. Úspěšný prodej na Amazonu se řídí podle principů, které by měl každý, kdo chce na této celosvětové obchodní platformě uspět, znát.

Pro koho je vhodné obchodování na Amazonu?

Amazon není Aukro, kde jednou za čas prodáte nějaké zboží, které odnesete na poštu a odešlete.

Amazon je jeden z 10-ti nejnavštěvovanějších webů na světě – je to gigant, který za loňský rok vygeneroval v čistých příjmech více než 74 miliard dolarů. Celosvětevě disponuje 237 milióny aktivních zákaznických účtů a jeho stránky navšíví měsíčně 162 miliónů unikátních návštěvníků. Ročně roste o 22%…

Chcete-li obchodovat na Amazonu, připravte se na řízení reálného šesticiferného byznysu. Amazon je jako distribuční kanál vhodný pro jednotlivce i týmy, kteří si chtějí vybudovat z domova výdělečný byznys, za který se nemusí stydět.peníze a nezávislost

Páku Amazonu ocení také obchodní firmy nebo výrobci, kteří chtějí rychle a s minimálními investicemi prorazit se svými produkty na zahraničních trzích.

V tomto článku se s vámi dále podělím o základní principy tohoto lukrativního obchodního modelu…

Principy, bez kterých na Amazonu neuspějete…

1. Založení obchodní společnosti 

Ať už se rozhodnete obchodovat na Amazonu v kterékoliv zemi, kde tato obchodní platforma působí, musíte zvážit založení obchodní společnosti. Např. v Anglii podnikám pod hlavičkou společnosti LTD a v USA pod LLC.

Založení takové společnosti není nic složitého. Anglickou LTD jsem založil při jízdě v autě přes mobilní telefon. Na internetu najdete velké množství firem, které založení společnosti nabízejí.

Chcete-li na Amazonu uspět ve velkém potřebujete obchodní společnost.

2. Výběr vhodného produktu 

Klíčem k úspěchu na Amazonu je výběr vhodného produktu, který budete prodávat. Amazon disponuje tzv. seznamem bestsellerů – to jsou položky, které se prodávají nejvíce.

U těch nejlepších bestsellerů není vyjímkou až 10.000 prodaných kusů denně. Vaším úkolem je tedy prostudovat seznamy bestsellerů a vybrat dále dle určitých kritérií produkty, které budete prodávat.

Hlavním kritériem je výše Best Seller Ranku (BSR) – jako ukazatele, že se produkt na Amazonu dobře prodává (čím nižší bestseller rank, tím lepší).

3. Výběr vhodného dodavatele

Jakmile máte vytipovaný produkt, který splňuje kritéria bestselleru, musíte si vygooglovat výrobce, který vám přesně ten samý produkt vyrobí. Já komunikuji vždy s více výrobci najednou, od kterých si nechám zaslat nabídky, které porovnávám. Mé produkty si nechávám vyrábět v Číně, Pakistánu, Evropě i v USA. Číňané jsou obecně nejlevnější, ale podnikatel si musí ohlídat kvalitu, která není vždy stabilní.

Lepší je si najít firmu v Evropě nebo USA, kde je výroba produktu o něco dražší, ale to, co byste dali za dopravu produktu z Číny, vás vyjde ve finále cenově stejně a v lepší kvalitě.

4. Private Labeling – Vlastní značka

Další tajnou ingredienců úspěšného byznys modelu prodeje na Amazonu je private labeling – prodávání produktů pod vlastní značkou.

Na Amazonu máte dvě možnosti jak prodávat:

  • Prodáváte značku někoho jiného jako většina prodejců (např. fotbalový míč Nike) a tím vstupujete na vysoce konkurenčí trh, kam se na prodej jednoho produktu může navěsit desetitisíce prodejců.
  • Prodáváte produkt pod vlastní značkou, který můžete prodávat jen vy a vystoupit tak z davu ostatních prodejců. 

Díky vlastní značce si můžete dovolit prodávat svůj produkt dráž než většina prodejců. U tohoto obchodního modelu je běžná marže obchodníka 100% a více. Představte si, že prodáváte vodítko na psa, kde máte marži 10 EUR na kuse. Kolik vyděláte, když prodáte 50 kusů denně?

5. Fullfilment by Amazon (FBA) – Doručení prostřednictvím Amazonu

Vydělávání peněz je klíčovou činností v byznyse. Kolik byste vydělávali, pokud  byste se nemuseli soutředit na balení a odesílání produktů zákazníkům?

Žádné starosti. Amazon tohle vše udělá za vás! Za mírné procento vám produkty naskladní ve svých skladech, zabalí a následně odesílá zákazníkům. Teoreticky se tedy vašeho produktu nemusíte ani dotknout, a přesto můžete na Amazonu úspěšně prodávat.

Rovnice je jednoduchá.

Výrobce produkt vyrobí a na váš pokyn odešle přímo do skladu Amazonu. Tam se postarají o veškerou logistiku.

Vy se věnujete pouze činnostem, které mají přímý dopad na vydělávání peněz.

6. Marketing

Pokud bych měl jmenovat jednu jedinou činnost, která má přímou vazbu na vydělávání peněz na Amazonu, pak je to marketing! Abyste na Amazonu uspěli, musíte dělat o něco lépe marketing než ostatní. Amazon je postaven hlavně na recenzích. Čím více pozitivních recenzí váš produkt získá, tím rychleji se posunujete nahoru v žebříčcích produktů.

Dostanete-li se na přední pozice, bude se váš produkt prodávat každý den „jako o život“, dokonce i když spíte.

Na Amazonu se soustřeďte na získávání pozitivních recenzí.

Myšlenky obsažené v tomto obchodním modelu…

Nejen pravidelné cashflow a šestimístné příjmy každý měsíc.

Tento obchodní model v sobě ukrývá mnohem více!

Představte si, že budete chtít vytvořit vlastní značku silikonové pečící sady na muffiny. Půjdete-li cestou klasického byznysu, budete muset investovat velké částky na rozjezd produktu. Potřebujete distribuční kanály, potencionální zákazníky, zaměstnance, atd..

Než uskutečníte první prodej, může trvat měsíce, než se dostanete do zisku, roky…

Díky Amazonu předložíte ihned svůj produkt před široké publikum zájemců a již během pár dní můžete generovat první prodeje.

Druhý měsíc od uvedení produktu na trh můžete být v zisku. Amazon vám pomůže rychle nastartovat váš produkt a díky pravidelnému cashflow z jeho prodeje, ho můžete postupně rozvíjet i mimo Amazon. Vlastní eshopy, další obchodní platformy, velkoobchod, kamenné prodejny. A to vše bez velkých investic.

Jakmile vybudujete stabilní značku s mnoha aktivy, je exitová strategie řešením, jak získat velkou sumu peněz najednou. Prodejem výdělečného byznysu se můžete stát opravdovými rentiéry a užívat si bezstarostný život přesně podle vašich představ.

Jako jeden z mála lidí na světě jsem byl na základě mojich obchodních úspěchů na Amazonu vybrán, abych seznámil ostatní podnikatele s touto přelomovou příležitostí.Tento obchodní model v posledních dnech také intenzivně doporučuje Robert Kiyosaki.

amazon