Co je to vlastně zdravá výživa a je potřeba ji dodržovat stejně v každém věku?

Zdravá výživa je taková výživa, která zjišťuje dostatek makroživin (bílkoviny, sacharidy, tuky) a mikroživin (vitamíny, minerály, enzymy, stopové prvky). Nejen každý věk,ale i každé pohlaví a způsob života má svá specifika, na která je třeba brát zřetel.
Jinak bude například vypadat jídelníček dítěte ve vývoji, jinak těhotné ženy, jinak ženy sportující nebo nesportující, jinak muže sportujícího a nesportujícího.
V tomto případě se jedná i o to, jaký sport ten daný klient provozuje, zda je pro něho vhodný z fyzioterapeutického hlediska, zda potřebuje přibrat svalovou hmotu, nebo spíše ubrat tuk.

Naopak podíl svalové hmoty zmenšuje podíl tuku (doslova jej požírá), takže je optimální skloubit aktivitu posilovací s aktivitou aerobní. Doporučenou pohybovou aktivitu stanovují naši trenéři a fyzioterapeutové.

Ve výživě je také velmi duležitá substituční terapie, která nahrazuje deficity určitých látek v těle. Tento deficit vzniká jednak nevyváženou stravou, a jednak stravouprůmyslově zpracovanou a minimem výživných mikroprvků.

Dávkování substituce je přísně individuální a je stanovováno dle věku a aktuálního stavu klienta na základě vyhodnocení změření na analytických lékařských vahách, kterými jsou změřeny veškeré aktuální hodnoty klienta v těle, včetně metabolického věku jeho orgánů.

Pro každého jednotlivého klienta stanovujeme speciální jídelníček, a to na přesně danou dobu, poté jej měníme opět na základěvýsledků.

Jaké největší chyby při stravování děláme?

Bohužel jíme velmi nepravidelně, mnohdy nesnídáme, oběd odbudeme a večer vymýtíme lednici. A pak přijdou na řadu chipsy apod. (u televize).

Ideální strava je 5-6x denněv pravidelných intervalech.  

  • Pečivo tmavé, sýry netučné, jogurty netučné.
  • Na dopolední svačinku ovoce-dopoledne se tělo čistí, a ovoce má silné pročišťující účinky. Oběd-může být klasický, ale lépe bez knedlíků a bez omáček. Rýže a špagety – natural. Svačina odpolední –čertvá zelenina (nabíjí energií).
  • Večeře-nejpozději v 18-19 hod.-lehká-např. salát s drůběžímmasem apod.

Závažným problémemje zde i pitný režim, který hodně lidí zanedbává. Na každých 15 kg tělesné váhy je nutno vypít min. 0,5 l neslazené a neperlivétekutiny, případně bylinných nebo zelených čajů (ne černých, ani ovocných-překyselují). Káva-max. 2 denně.

Jak se nejčastěji na našem těle projeví, že se špatně stravujeme, že nedbáme na zdravou výživu?

Špatná výživa způsobuje 70-80% našich chorob. Základem veškerých chorob je překyselení organismu,neboť překyselený organismus je živnou půdou probujení škodlivých mikroorganismů. Tyto mikroorganismy produkují toxiny, které zaplavují náš organismus.

Mezinejzávažější důsledky překyselení organismu patří rakovina, choroby cévní, kožní, trávicí, které mohou vyústit až v Crohnovu chorobu, psychické problémy, deprese, únavový syndrom a vyčerpání, nedostatek radosti ze života.

Kyselost naší krve má být optimálně 7,365, kyselost moči pak 7-7,4. (hodnota běžné populace bývá velmi často 5,5-tedy hluboce pod limitem). V Institutu preventivní medicíny, jehož jsem lektorkou, se zaměřujeme na léčbu založenou na regulaci PH a dosahujeme s našimi pacienty skvělých dlouhodobých výsledků.

Je pro naše tělo výhodnější čistá voda nebo ovocné šťávy?

V dopoledních hodinách doporučuji ovocné šťávy, ale pouze čerstvě vymačkané, nikoliv kupované. Tyto šťávy tělo čistí. Odpoledne čistá voda, nejlépe filtrovaná, nebo neperlivé minerálky, bylinné nebo zelené čaje.

Můžeme vůbec zlepšit stravovací návyky bez pomoci odborníků?

Velmi těžko, protože strávíme mnoho času pátráním po informacích, zkoušíme vše možné i nemožné metodou „pokus-omyl“, a stejně pak nakonec skončíme u někoho, kdo tuto branži studoval a profesionálně se jí zabývá.

Když jsme nemocní, také jdeme k lékaři a nepátráme v moudrých knihách, co by nám tak asi mohlo pomoci. Není důvodu v tomto případě postupovat jinak.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář