Souhlasný email marketing a JAK Vám pomůže vydělávat více…

 

Vy z Vás, kteří jste na mém emailovém seznamu, pak zažíváte email marketing v praxi.

Pokud jste na mém emailovém seznamu, pak víte, že ode mně získáváte několik druhů emailů:

  1. Vzdělávací emailové programy – Žijte život, jaký chcete! a nebo Všechno se počítá…
  2. Vzdělávací program Radical Results: Dosáhni svých snů…
  3. Nové články o osobním rozvoji, internetovém podnikání a nebo network marketingu
  4. Čas od času nabídku, o které si myslím, že by pro Vás mohla být prospěšná z hlediska relevantnosti informací, které zde na webu uveřejňuji.

 

Cílem všeho toho počínání je naplnit svou misi: Pomáhat lidem vydělávat více peněz, získat svobodu a žít život, jaký skutečně chtějí – život bez hranic – prostřednictvím koučinku, mentoringu a network marketingu.

A takto už to to dělám nějaký ten pátek – od roku 2008, kdy jsem se začal pohybovat na internetu…

Přesto jsem stále udiven, že i v dnešní době existují společnosti, nebo i třeba blogeři, kteří nedávají svým návštěvníkům možnost, aby se zaregistrovali na jejich emailový seznam výměnou za nějaké hodnotné informace…

 

Takto funguje souhlasný email marketing…

Poskytnete hodnotu, která je neodmítnutelná z hlediska toho, že řeší nějaký konkrétní problém návštěvníka Vašeho webu. A tuto hodnotu – tedy hodnotné informace, poskytnete ve formě:

  • emailového programu,
  • ebooku,
  • vzdělávací video série,
  • audio ke stažení…

A tuto hodnotu, kterou jste vytvořili, vyměníte za emailový kontakt Vašeho návštěvníka, čímž máte možnost mu zaslat další informace, případně relevantní nabídku…

 

Souhlasný email marketing – dlouhodobá záležitost

Někteří lidé si myslí, že v této fázi už mají vyhráno.

Že od chvíle, kdy získají emailový kontakt návštěvníka svého webu, mají tzv. pin od jeho kreditní karty…

A proto poslední dobou rostou weby jako houby po dešti se všemi možnými různými nabídkami lidí, kteří o sobě prohlašují, že jsou odborníci na všechno možné…

David Kirš spustil revoluci na internetu, což je pozitivní, ale mnoho lidí z toho získalo pocit, že internetové podnikání je snadné a je to rychlá cesta k tomu, stát se milionářem.

Což bude produkovat mnoho lidí, kteří budou říkat, že internetové podnikání nefunguje.

Pravdou je, že funguje, pokud se dělá korektně a pokud se dělá s nastavením dlouhodobosti, podobně, jako třeba network marketing.

Dlouhodobost a pravidelně poskytovaný hodnotný obsah buduje důvěru – to je klíč k pinům od kreditních karet návštěvníků webu – což je cesta, jak vydělávat více…

Nejedná se o žádnou cestu rychlého zbohatnutí.

 

Měli byste zahrnout email marketing do své strategie?

Pokud máte web a nechcete být navždy odsouzeni k tomu, že lidé pouze čas od času narazí na Váš článek na internetu, pak byste měli využívat email marketing.

Skrz email marketing můžete:

  • lépe budovat vztahy, protože lidi pravidelně vracíte na své web stránky,
  • posíláte informace, které jsou pomáhající,
  • zvyšujete důvěryhodnost,
  • můžete navýšit své prodeje…

Pokud v tuto chvíli nemáte nic hodnotného, co byste mohli nabídnout, tak začněte s málem – nabídněte hodnotné články, pak vytvořte 5-ti stránkový pdf ebook, který napíšete za 14 dní, a postupně svou nabídku můžete rozšiřovat.

 

Co není email marketing?

Většina e-shopů, firem a podnikatelů bohužel stále vnímá email marketing jako způsob, jak své klienty zahrnout virtuálními letáky se akčníim nabídkami.

  • Možná taky znáte ten pohled na přecpanou poštovní schránku, ze které visí tiskoviny o tloušťce silnější knihy.
  • Samé letáky a propagační hlouposti.

Podobně dnes vypadá emailová schránka většiny z nás… chodí nám otravná reklamní sdělení ze všech stran a k tomu se ještě často dostanete na email seznam firmy, o které jste dříve předtím nikdy neslyšeli, nikdy jste na jejich stránkách nebyli a takovéto sdělení má velmi blízko spamu…

Takové firmy vlastně jen hrají na email marketing, ale vůbec nepochopily jeho principy…

 

Email marketing správně? Užijte princip: Pomáhej, dej a bude ti dáno…

Správný email marketing je takový, který Vám umožní nejdříve sama sebe pozicovat do role, kdy pomáháte ostatním v té oblasti, ve které jste odborníci (nebo se v tomto směru odborníkem chcete stát…).

Vaše sdělení, které zasíláte, by měly v prvé řadě lidem, kteří se k odběru Vašich sdělení dobrovolně přihlásí, pomáhat…

Principiálně jde o to, abyste svým kontaktům poskytovali:

  • dobré, ale i špatné zkušenosti, které jste za poslední dobu sesbírali,
  • nové poznatky a informace z Vašeho oboru a
  • zkrátka předávali takové informace, které pro klienty mají určitou přidanou hodnotu.

Tím budujete vztah, důvěru a tzv. “status experta” v očích svých potenciálních klientů.

S takovým přístupem pomoci od Vás, Vaší potenciální zákazníci budou mnohem otevřeněji kupovat či využívat Vašich služeb, než od někoho, koho prostě neznají…

Je to logické: Neznámou holku (či kluka) si také nevezmete hned na prvním rande…

Musíte se poznat, hodně spolu mluvit, trochu se otrkat, možná si i na nečisto zkusit spolu bydlet než si řeknete své ano.

Prodej funguje na velmi podobných principech…

 

Email Marketing – jak začít rychle?

  1. Sestavte si 5-10 otázek, na které se Vás lidé často ptají, ohledně toho, čím se zabýváte…
  2. Na každou otázku odpovězte tak, jak dovedete: 2-3 odstavce, by neměly být problém, můžete napsat více – snažte se dodat ty nejlepší odpovědi, jít patřičně do hloubky tématu…
  3. S otázek a odpovědí sestavte ebook – užijte textový editor, něco jako word a převeďte Vaše dílo do pdf nebo užijte google docs, které umí převod do pdf.
  4. Vyberte si některou ze služeb, přes kterou svůj emailing budete realizovat: www.mailchimp.com – sám používám; www.smartemailing.cz – s českým rozhraním, bude to na Vás mluvit česky; www.aweber.com – asi nejrozšířenější na světě…
  5. Daný mini ebook vložte na svůj web do knihovny souborů, která není příštupná pro vyhledávací roboty, případně ebook nahrejte do některé ze služeb, přes kterou jste se rozhodli email marketing provozovat a vytvořte email, který se automaticky odešle, jakmile někdo vloží své údaje (email a jméno) do formuláře na Vašich stránkách.
  6. Daný formulář umístěte na své web stránky.
  7. Vytvořte další automatické emaily v sérii, které se člověku, který se registroval do Vaší databáze, odešlou zhruba 3-5 dní po odeslání prvního emailu – čím více těchto emailů budete mít připravených, tím lépe, měli byste být připraveni zaslat alespoň 7 emailů, protože trvá cca 7 kontaktů, než získáte důvěru, navíc lidé pravděpodobně neotevřou všechny Vaše emaily.
  8. Pokračujte stále dokola – zasílejte hodnotné informace, budujte vztahy a čas od času zašlete obchodní nabídku, která je relevantní k zprávám, které zasíláte…

 

Co se mi na email marketingu líbí a co už méně…

Co se mi líbí: Výsledkem správného email marketingu je, že si budujete loajální zákazníky, kteří se těší na další zprávu (email) a rádi od Vás pak nakupují, případně Vás doporučují…

Co se mi líbí méně: Je to nikdy nekončící proces, a jakmile na nějakou dobu přestanete, kontakty na Vás pozapomenou. Jestliže jim po 3-6 ti měsících (kdy jste s němi například neměli možnost komunikovat pro množství jiné práce) zašlete email, mnoho z nich si Vás nepamatuje a tak celý proces důvěry musíte startovat znovu.

Řešení na tuto situaci: Potřebujete mít pro tento případ:

  1. vytvořenou skutečně dlouhou sérii emailů – například na rok, která se automaticky odesílá,
  2. nebo musíte dané zasílání delegovat na svého virtuálního asistenta / zaměstnance, který zabezpečuje pravidelnou komunikaci s Vaší databází.

Zvolte, co je pro Vás výhodnější a více použitelné…

 

Doufám, že je to nápomocné…

Pokud chcete více podobných článků, propojte se se mnou přes facebook či google plus

Přeji Vám hezký den

 

Máte otázky nebo komentář k článku? Zapojte se do diskuze níže…

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář