Facebook a jeho konec, tak jak jej známe: Pozitivum a příležitost pro Vás…

Zrovna před pár minutami jsem dočetl článek na téma – konec Facebooku, tak jak jej známe…

Konkrétní článek si můžete přečíst zde: Facebookové stránky v původní podobě končí, viditelnost příspěvků klesla na 2 %

A chci se s Vámi rozdělit o pozitivum, které v tom spatřuji, stejně jako za obrovskou příležitost pro network marketing

Facebook byl postaven na tom, mít možnost se propojit s přáteli…

A tak se začal celý svět propojovat a mám pocit, že poslední číslo, které jsem zachytil, je někde kolem 1 Miliardy uživatelů registrovaných na Facebooku.

Pak přišel druhý krok – zpoplatnění – s takovou komunitou, jakou kolem sebe FACEBOOK má, je zde neuvěřitelný potenciál zisku, což Facebook taky udělal.

Před pár lety ještě nádherný dosah každého postu, který jste na svou zeď, či zeď své fanpage stránky umístili, byl docela široký a Vy jste tak měli možnost oslovit široké a velmi zacílené publikum (facebook to dotáhl k dokonalosti) v podstatě úplně zdarma.

Dnes klesla viditelnost těchto zpráv pod 2% – tzn. že pouze 2% lidí, které máte v přátelích či fanoušcích uvidí tento post. Což je dost mizerné…

Facebook k tomuto kroku přistoupil, aby získal více platících zákazníků, kteří budou sypat peníze do reklamy.

Facebook není charita – musí mít nějaké zisky, to je pochopitelné a tak to možná časem bude ještě horší…

Jaké se tedy nabízejí jiné alternativy pro Vaše podnikání?

Jednou z nich je, stát se skutečně platícím zákazníkem Facebooku a začít prostě pravidelně investovat do reklamy.

Píši investovat, protože skutečně jde o investici, která by měla mít konkrétní a měřený ROI (Return of Investment – Návratnost investice).

Znamená to, že pokud investujete určité peníze, měli byste mít násobně vyšší zisk – a pak je to skutečně výborná investice.

Inspirujte se těmito 2 mi články:

  1. Placená reklama na Facebooku? 100 Kč a rozdíl je obrovský
  2. 22.000 Kč za Google Adwords a jak jsme dopadli

Platící zákazník Facebooku? Nějaké jiné alternativy?

Pakliže ještě nejste v pozici, nebo ani nechcete být, kdy byste chtěli investovat peníze do placené reklamy na Facebooku, pak je tady ještě jedna alternativa.

Pravda, asi ji nevyužijete pro klasické podnikání, ve kterém pracujete s nějakou formou plošné reklamy – jako například rádio, billboardy nebo aktivní telemarketing…

Jedná se více o vytváření vztahů na základě Vaší Facebook přítomnosti a prostě můžete pokračovat v tom, k čemu byl Facebook zprvopočátku určen:

Mít možnost se propojit s lidmi, které máte rádi, vytvářet nové vztahy, budovat přátelství, sdílet zážitky…

Tento princip totiž velmi dobře funguje pro podnikání v profesi network marketing

Network marketing – jak zůstat klidný ohledně změn na Facebooku?

Jestliže ještě nemáte své podnikání v network marketingu, zde můžete jedno získat.

Budete-li mít toto podnikání, pak můžete být docela klidní ohledně toho, jaké změny Facebook v příštích 3-6.ti měsících zase udělá…

  • Protože je nepravděpodobné, že by Facebook lidem znemožnil vzájemně se propojovat – to by znamenalo konec jeho existence úplně, protože by přestal poskytovat základní hodnotu, pro kterou se na něj lidé registrují.
  • Je také velmi nepravděpodobné, že by lidem znemožnil posílat si vzájemně zprávy.
  • A pokud by se to skutečně stalo, pak se zrodí jiná sociální síť, která by tuto úlohu převzala a tak to, co se naučíte níže, bude platit stále…

Jak na Facebooku můžete dělat to, co Vás baví a nechat se tím živit?

1) Musíte mít svůj účet – pokud nemáte, registrujte se

2) Přidejte si kontakty z různých emailových služeb a pozvěte jim pozvánku přímo z facebooku o tom, ať se k Vám připojí

3) Pozdravte je, uvítejte je mezi svými přáteli na facebooku, zeptejte se jich, jak se mají.

4) Rozviňte konverzaci podle metody FORM

5) Ty z daných přátel, u kterých zjistíte nějakou potřebu, kterou můžete naplnit svým podnikáním, vyzvěte k setkání přes skype

6) Ukažte jim marketingový plán a zaregistrujte ty, kteří jsou otevření a makretingový plán skutečně naplňuje jejich potřeby

7) Mimoto vytvářejte určitou přítomnost na svém osobním profilu na Facebooku – sdílejte hodnotné věci, které mají smysl, žádné hlouposti, či hry…

8) Seznamujte se a propojujte se s novými lidmi.

9) Opakujte to často.

Komunikační skripty (scénáře počátku rozhovoru), které by se Vám mohly hodit…

Ahoj Petře, už je to delší dobu, co jsme spolu nekomunikovali.

Jsem zahlédl nějaké tvé posty tady na FB, co u tebe nového?

Rozviňte komunikaci, zjistěte potřeby daného člověka a směřujte komunikaci:

  • k osobnímu setkání, pokud je to ve Vašem bydlišti,
  • nebo ke skype hovoru.

============

Hezký den, Petře, 

doufám, že se máte skvěle.

Všiml jsem si, že jste si mě přidal do přátel, těší mě to.

Osobně se příliš neznáme, nicméně rád bych Vám položil jednu otázku…

Do okolí Prahy bych rád expandoval se svým podnikáním, a chci se Vás zeptat – byl byste otevřen projektu bokem, který by nezasahoval do toho, čím se momentálně zabýváte?

Těším se na Vaší odpověď.

Tady je ta příležitost a pozitivum, které v tom spatřuji…

  • Většina běžných lidí, nikdy Facebook nepoužije pro budování svého vlastního nezávislého podnikání, které by jim mohlo dát svobodu a tak na Facebooku pouze ztrácí svůj čas, ale nikam se v životě nepohybují…
  • Většina podnikatelů – klasických nebo internetových (affiliate marketérů) vidí zase příležitost pouze v plošném oslovení – nikoliv v osobní komunikaci jeden na jednoho – tedy spíše v neplacených či placených příspěvcích na svých zdech či fanouškovských stránkách…

Budete-li mít své podnikání v network marketingu, pak je to obrovská příležitost, protože budete dělat něco, co většina lidí nedělá – budete se natahovat k srdcím lidí…

A také navíc své podnikání můžete rozvíjet jednak v ČR, ale zároveň i v další zemích Evropy / světa a brzy si vytvořit pravidelný příjem, který Vám dá:

  • více možností voleb,
  • stejně jako Vás osvobodí od toho, co dělat nechcete a
  • naopak Vám dá příležitost dělat to, co byste rádi, ale v tuto chvíli nemůžete…

 

Jste-li připraveni na změnu, rád Vám osobně pomohu.

 

Doufám, že je to nápomocné…

Pokud chcete více podobných článků, propojte se se mnou přes facebook či google plus

Přeji Vám hezký den

 

Máte otázky nebo komentář k článku? Zapojte se do diskuze níže…

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

4 komentáře: “Facebook a jeho konec, tak jak jej známe: Pozitivum a příležitost pro Vás…”

  1. Vaclav Krajnak napsal:

    Inspirativní článek Roberte, velmi dobrý přístup udělat z negativní zprávy příležitost.

  2. Ella Hruba napsal:

    Pro mne velmi poucne a hodnotne 🙂

Napsat komentář