Hledáte zaměstnání? Ptejte se na podrobnosti!

Nedávno jsem získal velmi frustrující zkušenost se svojí bankou. Chtěl jsem vložit peníze na účet, který jednou do roka používám na placení větších částek.

Během ukládání peněz, které probíhalo stejně jako minulé roky, mi pokladní řekla, že s mojí transakcí je něco špatně. Potom, co jsem zavolal jejího šéfa, jsem se dozvěděl, že můj účet byl uzavřen. Byl uzavřen před několika měsíci a já nebyl upozorněn, protože má uvedená doručovací adresa byla nefunkční. 

Nesnažili se mi vyjít vstříc

I když v bance o mně měli všechny údaje, a tak mne tedy mohli kontaktovat jiným způsobem, neudělali to. Místo toho mi bylo řečeno, že můj účet nemůže být znovu otevřen a že musím znovu projít celým procesem zakládání účtu. Ptal jsem se proč. Řekli mi, že taková je jejich strategie přístupu k zákazníkům.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme. Jste skvělí... Děkujeme za čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

I kdybych se náhodou rozhodl u této banky zůstat, stejně jsem u sebe neměl všechnu potřebnou dokumentaci, a tak  jsem opustil rozzuřeně banku (ano, i koučové se umí zlobit) a zapřisáhl se, že už nikdy nebudu mít s touhle bankou nic společného. Následně jsem si otevřel účet v jiné bance.

Nesmí chybět ochota spolupracovat

Na tomto příkladu vám chci něco ukázat. I když jsem se původně zlobil kvůli uzavřenému účtu a tomu, že mne neupozornili, ten opravdový vztek pramenil z jejich odpovědi, že s tím nic nemohou udělat, protože taková je jejich strategie.

Když máme spolupracovat ke spokojenosti obou stran, neochota pracovat na alternativním řešení je nejjistější cestou k fiasku.

Jak víte, převážně pracuji s lidmi, kteří hledají práci. Ať už si to hledající uvědomují nebo ne, většinou se snaží naplnit potřeby druhého, nejčastěji personalisty, s kterým mají pohovor. Nejdůležitější je, poznat co personalista na této pozici potřebuje, co potřebuje slyšet.

Někteří uchazeči se mne ptají:

Jak mám zjistit odpovědi na tyto otázky?

Jedna z hlavních cest je se jednoduše zeptat na některé z nich. Pracovní pohovor není jen jednostranné pokládání otázek. Uchazeč by měl pokládat alespoň stejně otázek jako personalista. Je to jediná cesta, jak zjistit co tato firma potřebuje a jak dokázat, že máte zkušenosti a talent na této pozici žádané.

Ukažte, že se pro dané zaměstnání hodíte

Když je uchazeč nerozhodný ohledně otázky, jestli je schopen naplnit potřeby pozice, do hlavy personalisty se začnou vkrádat pochyby. Stejně tak pokud se spoléhá na slepou víru, že se všechno naučí. Stejně jako práci potřebují uchazeči, tak i personalisté potřebují zaplnit prázdnou pozici.

A čím je tato pozice kvalifikovanější a ovlivňující více pracovníků, tím více si personalisté chtějí být jisti, že tato osoba naplňuje všechny jejich požadavky. A když pojmou podezření, že uchazeč není schopen některé z požadavků naplnit, už o něm nebudou ani uvažovat.

Projevte iniciativu

Ať už jde o maloobchodní prodej nebo o hledání zaměstnání, anebo klidně i o nákup té poslední věci, kterou potřebujete, aby byl váš vánoční seznam kompletní, vždycky máte jistá očekávání od ostatních.

A zatímco uchazeči o zaměstnání se mohou cítit jako ti, co něco potřebují, je důležité nezapomenout, že i firma na tuto pozici někoho potřebuje. A je jen na nich jestli se rozhodnou, že jsou schopni naplnit potřeby firmy nebo ne.

To zásadní, co by si měli všichni uvědomit je, že pokud dáme najevo, že nejsme schopni plně naplnit potřeby pozice, personalista bude hledat jinde, stejně jako jsem hledal já, když jsem zjistil, že má banka mi zcela nevyhovuje.