Jak trvale dosahovat svého cíle

To je skvělé, ale je jedna častá chyba, kterou děláme, pokud jde o stanovení cílů. (Sám jsem tuto chybu mnohokrát udělal.)

Problém je následující: stanovíme si termín, ale ne plán

Zaměříme se na konečný cíl, který chceme dosáhnout a na termín, kdy cíl chceme dosáhnout.

Říkáme věci jako, “Do prázdnin zhubnu 20 kilo” nebo “Chci během dvanácti týdnů přidat 25 kilo v benčpresu.”

Problém je v tom, že pokud se nám zázračně nepodaří splnit cíl v termínu, který jsme si na začátku stanovili, máme pocit selhání … i když jsme na tom lépe než na začátku.

Výsledkem pak je to, že se často vzdáme, pokud nedosáhneme našeho cíle v původním termínu.

Příklad: Cvičení

V srpnu 2012 jsem se rozhodl, že bych chtěl udělat 100 perfektně provedených kliků v řadě za sebou. Na poprvé jsem udělal jen 36.

V minulosti bych si stanovil termín: “Do 31. prosince zvládnu 100 kliků.”

Místo toho jsem se rozhodl vytvořit plán pro mé tréninky.

Začal jsem dělat kliky každé pondělí, středu a pátek. Zatím jsem vynechal cvičení jen při svém výletu do Istanbulu a San Franciska.

Nemám cíl pro počet kliků v každém tréninku. Cílem je jednoduše cvičit. (Stejně tak nemám cíl pro každý jednotlivý článek, který píšu. Cílem je publikovat článek.)

Výsledkem je, že po 77 trénincích jsem udělal velký pokrok.

Zaměřte se na praxi, ne na výkon

Vidíte, jak je výše uvedený příklad odlišný od většiny cílů, které si stanovujeme?

Souvislý pokrok k cíli jsem neudělal stanovením termínu pro jeho dosažení, ale tím, že jsem se držel svého plánu.

Produktivní a úspěšní lidé dělají věci, které jsou pro ně důležité, na pevných základech.

  • Nejlepší sportovci trénují každý týden ve stejný čas.
  • Nejlepší spisovatelé sedí každý den u klávesnice.
  • A to samé platí i pro nejlepší vůdce, rodiče, manažery, hudebníky a lékaře.

Zvláštní je, že u špičkových profesionálů to není o výkonu, ale o nepřetržité praxi.

Důraz je kladen na akci, nikoliv na dosažení cíle X do určitého data.

Harmonogram je váš přítel…

Nemůžete předvídat, kdy budete mít geniální nápad a napíšete dojemný příběh, namalujete krásný portrét nebo neuvěřitelný obraz, ale plán zajistí, že zrovna budete pracovat, když vás osvítí geniální myšlenka.

Nemůžete předvídat, kdy se budete cítit připraveni na nový osobní rekord, ale plán zajistí, že budete zrovna v tělocvičně, bez ohledu na to, zda se tak budete cítit nebo ne.

Pokud chcete být typ člověka, který dosáhne cílů na pevných základech, pak si dejte plán a následujte ho, ne termín.

 

 

Autor: James Clear

 

Originální článek: https://jamesclear.com/schedule-goals

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář