Klíč ke zdravému životu č. 2: Přijímejte méně kalorií – a více jezte

Myslíte si, že jíst velké porce masa je pro člověka přirozené?
Pro většinu lidstva rozhodně ne. Mocný potravinářský průmysl nás bombarduje zprávami, které nás mají přimět k větší konzumaci co nejhoršího jídla.
V novém tisíciletí jsme zaměnili rasovou a národnostní diskriminaci za nový druh diskriminace založené na tom, kolik člověk váží a jak vypadá.

Dříve byla hubenost spojována s chudobou a obezita s bohatstvím.

Dnes je většina lidí, kteří mají nadváhu, na nižších příčkách ekonomického žebříčku. Váha a vzhled dnes určují sociální a ekonomické možnosti.

Je-li člověk tlustý, je pro něj těžké:

  • najít práci,
  • najít vztah nebo
  • získat energii, aby zvládal každodenní úkoly obyčejného života.

Dokonce je nezdravá i většina lidí s normální váhou, i když o tom často neví.

Moderní medicína a symptomy

Moderní medicína často říká, že bolesti hlavy, bolesti jiných částí těla, únava, artritida a tisíce dalších bolístek a nemocí, jsou běžnými a nevyhnutelnými symptomy, které souvisí se stárnutím.

Tyto nemoci však jsou, stejně jako nadváha a obezita, důsledkem špatné stravy.

Lidé, kteří jedí vysokokalorickou stravu, jsou mnohem více vystavení onemocněním jako je Alzheimerova choroba, cukrovka, srdeční onemocnění, vysoký krevní tlak, mozková mrtvice, dokonce i rakovina prsu a prostaty.

Strava přirozená pro člověka je nízkokalorická, rostlinného původu.

Tedy zelenina, ovoce a luštěniny, které jsou bohaté na vlákninu.

Mírné omezení příjmu kalorií připravuje organismus na přežití v nepříznivých životních podmínkách. Pouhé snížení o 10 % má výrazné účinky. Organismus se za této situace lépe vyrovnává s útoky volných radikálů, které se podílejí na vzniku mnoha onemocnění.

Budete-li konzumovat stravu bohatou na zeleninu, ovoce a celozrnné obiloviny, můžete si dopřávat větší porce, nebudete se cítit ošizeni a mnohem déle vám vydrží pocit nasycení. Poskytnete tělu velké množství antioxidantů chránících organismus před poškozením volnými radikály.

Co je na tom nejlepší?

Je to báječný, přirozený a příjemný způsob, jak vystoupit z šíleného a nezdravého koloběhu opakovaného hubnutí a přibírání na hmotnosti.

Příliš mnoho zaručených receptů na zhubnutí a takzvaných odborníků se vás snaží přesvědčit, že dočasné omezení příjmu potravy a dodržování přísných stravovacích pravidel je klíčem ke zbavení se nadbytečných kil.

Pokud správně upravíte skladbu jednotlivých složek stravy na svém talíři, budete mít správné stravování ve svých rukách. Tento přístup pomůže udržovat vašemu tělu zdravou, přirozenou hmotnost; dodá vám energii, abyste mohli žít aktivněji, a podpoří vaše dlouhodobé zdraví.

Jak a co upravit? 

  • Zdvojnásobte všechny denní porce ovoce a zeleniny,
  • na polovinu snižte dávky všech tuků – oleje, másla, dezerty, tučná masa, uzeniny.
  • Začínejte každý oběd salátem,
  • ke každé večeři servírujte jako první chod zeleninovou polévku;
  • z ovoce si udělejte každodenní zákusek.
  • Větší ovoce si předem připravte nakrájené na kousky, uložte je v lednici v přihrádce, která je nejblíže očím.

A hlavně přejděte na nápoje s nulovou kalorickou hodnotou.

Voda, ledový neslazený čaj, teplý čaj nebo sodovka s plátkem citronu vás výborně osvěží a navíc ušetříte denně stovky prázdných kalorií.

Neustále platí, že hlad je převlečená žízeň

Pokud vás v průběhu dne „popadne chuť“ na nějakou svačinku, zkuste nejdřív sklenici vody.

První sklenici byste měli vypít co nejdříve po probuzení. Nedostatek vody v těle ve skutečnosti stojí za většinou zdravotních problémů.

Máte-li zájem o více detailů nebo odborné provedení změnou jídelníčku a zvýšením denního příjmu tekutin, navštivte můj profil průvodce. Využijte některý z uvedených kontaktů a objednejte si 20ti minutovou konzultaci a analýzu stavby těla zdarma.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář