Nepodceňte vliv budoucích spolupracovníků

Máte za sebou interview. S budoucím šéfem jste si padli do oka, a tak věříte, že máte dobrou šanci být přijati. Tento váš pocit ještě zesílí, když jste pozváni ještě na další pohovor, tentokrát i s těmi, se kterými budete spolupracovat.

A možná si to ani neuvědomujete, ale tohle interview je asi to nejdůležitější ze všech, kterými jste zatím prošli. V téhle fázi je zásadní, abychom v našich možných spolupracovnících vyvolali dojem, že se pro danou pozici hodíme.

Vždy potřebujeme ostatní

Žádný zaměstnanec nepracuje úplně sám. Každý musí spolupracovat s alespoň několika dalšími pracovníky firmy. Například pracovník marketingového oddělení musí spolupracovat s prodejním týmem, s IT oddělením a s účetními. A každý z těchto lidí má nějakou představu, jaký by měl jejich nový spolupracovník být, aby se jim spolupracovalo dobře.

A pokud je nepřesvědčíte, že právě s vámi se jim bude spolupracovat výborně, nikdy vás nedoporučí, což může vést až k tomu, že práci nedostanete i když jste pro toto zaměstnání jinak zcela vhodní.

Jak na to?

Otázka zní:

Jak zapůsobit na budoucí spolupracovníky?

Jde o pochopení celého procesu přijímacího řízení. Nejprve přichází jednání, kde si dvě strany vyměňují informace. Možná očekáváte mnoho otázek, při jejichž zodpovídání budete moci dokázat, že jste na danou pozici vhodní. Tak to ale není vždy.

V dobrých firmách se očekává, že se uchazeč také bude ptát na otázky. Co očekává prodejní tým od marketingového? Jaké termíny budu muset dodržet? Existují zvláštní klienti, kteří si zaslouží speciální zacházení? Tyto a další otázky by určitě měly být během pohovoru zodpovězeny.

Většina z těchto pohovorů s vašimi budoucími spolupracovníky je o porozumění si. Oni už jsou ve firmě zaběhlí, vy jste ti noví, kdo se musí zapojit do skupiny. Pokud se ukáže, že pracujete výrazně jiným způsobem než ostatní ve vaší pracovní skupině, vaše šance na přijetí se drasticky sníží.

Pamatujte na všechny

Pamatujte, že kdokoli koho potkáte může mít vliv na vaše přijetí nebo nepřijetí. Ať už jde o recepčního, sekretářku nebo ochranku, vždy se snažte působit příjemně.

Ano, je velmi důležité zapůsobit na vašeho nového šéfa dobrým dojmem. Ale přehlížení ostatních, které během přijímacího řízení potkáváte, je možná ten důvod, kvůli kterému se už dlouho sami sebe ptáte, proč jste nedostali práci, o které jste mysleli, že je už skoro jistě vaše.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář