Neurolingvistické programování: Jak funguje technika kotvení v kruhu?

Neurolingvistické programování: V čem Vám pomůže? & Jak funguje technika kotvení v kruhu?

nlp, neurolingvistické programováníV současné době poměrně oblíbená zkratka NLP, která znamená právě neurolingvistické programování.
Zajímá vás, co s jeho pomocí můžete ve svém životě změnit a jak efektivně?
 
 

V čem spočívá NLP?

Pokud bychom se chtěli zaobírat definicí, najdeme nejčastěji v učebních textech takové označení, kde NLP znamená studii struktury osobní zkušenosti.
Tato zkušenost se zaměřuje na vzorce vytvořené vzájemnou interakcí mezi mozkem, jazykem a tělem.
Z pohledu neurolingvistického programování přitom taková interakce produkuje efektivní i neefektivní chování.
TIP: Zaměřte se na zlepšení komunikačních dovedností s pomocí kurzu osobního rozvoje.
 

Co může Neurolingvistické programování změnit

NLP v sobě zahrnuje širokou škálu technik, které si dokáží poradit s uvolněním potenciálu člověka i odstranění jeho bariér.
Dále s jeho pomocí můžete odstranit i vliv negativních zkušeností, zlepšit náladu a komunikační napojení.
 

Neurolingvistické programování: Základní pravidla

Pokud vás NLP zaujalo, je důležité se zaměřit na některá základní pravidla a jejich dodržování.
Těchto pravidel přitom existuje obrovské množství. Především je třeba si uvědomit, že naše vnímání světa je vždy subjektivní. Žádné dva mozky totiž nikdy nepřemýšlí zcela stejně.
Každé naše chování má pozitivní úmysl. I to, které se jeví jako negativní, je vždy konáno s nějakým pozitivním úmyslem. I dítě, které například často vyrušuje při vyučování, to může dělat jen z nedostatku lásky a pozornosti.
Dále je důležité myslet i na správnou komunikaci s ostatními. Vždy uzpůsobte to, co říkáte, komu to říkáte a jak to říkáte.
Díky tomu budete mít jistotu, že druhý člověk přesně pochopí, co mu chcete sdělit. Smyslem komunikace je totiž reakce. Pokud se nedočkáme pochopení, musíme to zkusit říct jinak.
Nezapomeňte, že neexistuje neúspěch. Vše je jenom zkušenost a každá se dá využít k našemu posunu. Učíme se celý život. V případě, že máte pocit, že umíte všechno, rozhodně na něco důležitého zapomínáte.
Snažte se zůstat pozitivně naladění. Pokud chcete, aby se druhý člověk cítil dobře, začněte u sebe. Štěstí je nakažlivé. Usmívejte se na ostatní a oni se budou na oplátku usmívat na vás.
Neberte své problémy příliš vážně, jinak je budete zbytečně zvětšovat. Většina problémů není problémem sama o sobě. Věřte, že strach a obavy nás většinou děsí mnohem více než samotná realita.
 

NLP: Jak funguje technika kotvení v kruhu?

Víte, že své pocity můžete v určitých okamžicích modelovat?
Stresovou situaci tak rázem můžete převést do naprosto pohodové chvíle. Stačí se naučit ovládat techniku označovanou jako kotvení v kruhu. V čem spočívá?
 

Technika Kotvení v Kruhu: O co se jedná?

Jedná se o mimořádně efektivní techniku klasického neurolingvistického programování. S pomocí jejich principů se můžete naučit prakticky kdykoliv a kdekoliv namodelovat vámi chtěný stav nebo pocit.
Nastartujete tak svůj osobní rozvoj.
Celá technika spočívá v tom, že si vytvoříte podmíněný reflex. Jedná se o naučenou reakci organismu, kdy určitý podnět vyvolá patřičnou odezvu.
Pokud například slyšíme cinkání příborů, náš organismus již předpokládá, že brzy přijde čas pro konzumaci jídla. A při technice kotvení v kruhu vám půjde právě o to, aby si vaše tělo nový podmíněný reflex zapamatovalo.
 

Řiďte se správným postupem

V prvním kroku si vybavte určité období ve vašem životě, kdy jste se cítili přesně tak, jak se chcete naučit cítit. To využijete ve stresových situacích – například před důležitou zkouškou, prezentací v práci nebo třeba na prvním rande.
Vybavte si vzpomínku na to, kdy jste byli šťastní, spokojení a nic vás netrápilo a zaměřte se i na ty nejmenší detaily.
Následně si vyberte místo na svém těle, kterého se můžete kdykoliv dotknout. Nejlepší bude nejspíše nějaký bod na hřbetu vaší dlaně. Poté si zvolte jedno slovo, které daný vytoužený pocit symbolizuje a je sladěno s takovým pocitem, kterého chcete dosáhnout.
Dále si na podlaze před vámi představte kruh. V mysli se vraťte k tomu danému pocitu a okamžiku, který jej doprovázel.
Představujte si, že vstupujete do svého tehdejšího těla a vnímáte vše, co jste vnímali i předtím. Jakmile to budete mít, vstupte do pomyslného kruhu.
Jakmile cítíte, že váš zážitek v emoční rovině dosáhl svého maxima, řekněte předem vymyšlené charakteristické slovo a dotkněte se vybraného místa na vašem těle (například bodu na hřbetu ruky).
Vystupte z kruhu a myslete na něco úplně jiného, dopřejte si krátkou procházku.
Následně celý proces několikrát zopakujte. Tím dojde k ukotvení všech pocitů a jakmile se někdy budete opět cítit nepříjemně, stačí vyslovit dané slovo a dotknout se daného místa. Rozdíl bude až neuvěřitelný.
 
.

Více článků na téma Neurolingvistické programování?

.
.

Zůstaňte s námi v kontaktu!

tady