Obchodní dovednosti – Ovlivňování jako obchodní strategie

Pokud se pohybujete v obchodním světě, pak jistě víte, že vaše obchodní dovednosti musí být na takové úrovni, abyste byli schopni přesvědčit a zaujmout posluchače (potencionální zákazníky) natolik, aby vám naslouchali a plně věnovali svou pozornost.
V dnešním článku se podíváme na několik postřehů, které vám v této oblasti mohou být rozhodně k užitku.

Obchodní dovednosti – Na co je potřeba se zaměřit?  

  • Stejně jako u každé činnosti, ve které chceme excelovat, je potřeba udělat si pořádek před vlastním prahem a začít u sebe – přehodnotit vlastní vnitřní nastavení a najít charisma.
  • Pokud mluvíme o úspěšném ovlivňování ostatních, mluvíme vlastně o umění. Jedná se o druh umění, které vychází z psychologických zákonitostí. A těm, jak je známo, každý jedinec snadno podlehne, protože náš mozek je k tomu nastaven. Pokud tedy chcete umět těmto zákonitostem podléhat co nejméně, je potřeba je hlavně umět v praxi rozpoznat a vědomě se jim vyhýbat.
  • Myslíte si, že je důležité při diskuzi s klientem vyhrát a ukázat mu tak svou převahu? Mýlíte se a opak je pravdou – výhra v diskuzi totiž není známkou silných ovlivňovacích schopností. Spíše tak dříve či později ztratíte důvěru klienta.

Obchodní dovednosti: Jak tedy správně ovlivňovat druhé?

  • Víte, co má většina z nás společného? Chceme se cítit doceněni. A to nejen v práci, ale také naší rodinou, přáteli a společností všeobecně. Zkuste tedy využít této základní vlastnosti při obchodním jednání – každý totiž touží po uznání a tom správném postavení ve společnosti. Jen se rozhlédněte – všude nás obklopují známé značky a loga, která jako by křičela na všechny kolem – „Můžu si to dovolit a vy víte, jak drahé to muselo být!“ Proč tedy nepoužít stejnou metodu a dopřát svým zákazníkům něco podobného  – zkuste jim nabídnout produkt nebo službu, která je učiní výjimečnými a budou se díky tomu moci zviditelnit.
  • Dnešní svět stojí na detailech, nebojte se jich tedy i vy. Při prodeji vyzdvihněte kladné vlastnosti produktu a nebojte se jej srovnat s ostatními. Právně díky srovnání a podrobných informací může klient učinit to správné rozhodnutí.
  • Můžete mít sice dobrou intuici, ale při obchodních jednáních ji nechávejte bokem. Není dobré snažit se klienta odhadnout a své prodejní schopnosti založit na domněnkách a předpokladech. Využívejte informací, které vám klient sám poskytne při obchodních jednáních a rozhovorech. Jedině ty jsou totiž správné.
  • Nebojte se lákavých slov a motivačních hesel. Pokud prodáváte produkt, který opravdu stojí za to, vyzdvihněte jeho vlastnosti pomocí názvů jako „NOVINKA, REVOLUČNÍ, EXKLUZIVNÍ, NOVÝ…“. A nejen to, na naše podvědomí působí stejně tak dobře i slova jako „NEJLEPŠÍ“, „NEJKVALITNĚJŠÍ“.   Je totiž dokázáno, že určitá slova a slovní spojení nás nutí podlehnout takovémuto ovlivňování. Pokud totiž slyšíme něco takového, většinou to v nás vyvolá zájem a touhu vyzkoušet.
  • Buďte féroví a s klientem nemanipulujte. Za každou cenu se vyhněte negativním otázkám, které v podstatě zákazníka nutí odpovědět ve váš prospěch.

Zaujala vás problematika ovlivňování v obchodním styku?
Možná je načase nabrousit Vaše obchodní dovednosti a navštívit kurzy obchodních dovedností .

Zobrazení: 0