Jak může obchodní zástupce přežít ekonomickou krizi?

Jste prodejce, obchodní zástupce, obchodník nebo živnostník a nevíte, co s Vámi bude?

Trápí Vás strach, nejistota a obavy z budoucnosti?

Každý den slýcháte od lidí, pesimistické: „A bude hůř, líp už bylo.“ A jiné podobné prupovídky?

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme ke čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Kolikrát se při práci obchodního zástupce setkávám s lidmi, kteří dělají všechno proto, aby jim bylo ještě hůř. Smutné je, že si to sami vůbec neuvědomují.

Divíte se?

Máte přátele, se kterými si svorně zanadáváte na systém, jak všechno stojí za houby, všichni jsou proti Vám. Pak jdete domů, pustíte si televizi a začnete kritizovat všechny ostatní, co kdo udělal špatně.

Poslechnete si zprávy, nejlépe na několika programech. Představíte si, co Vás čeká za hrůzy v následujích dnech nebo brzké budoucnosti a pěkně se rozčílíte. V tomto rozpoložení, si vzpomenete, jak Vám nejdou obchody, říkáte si, že je všechno na draka. Uložíte si negativní myšlenky do mozku a jdete spát. 

Taky způsob žití nebo lépe řečeno přežívání.

Jak z toho ven? Jak vstát zase na nohy?

První věc co musíte udělat – přestaňte obviňovat všechny a všechno kolem Vás.

Vezměte zodpovědnost do vlastních rukou a začněte přemýšlet. Myslete jak udělat to, co udělat chcete místo toho, abyste přemýšleli nad tím, proč to nejde. Váš mozek nemůže myslet současně na negativní a pozitivní věci. Přemýšlejte o tom, jak se posunout dál. Najděte věci, které Vám v obchodě fungují a na ty se zaměřte. 

“Be likeable”.

Angličtina používá výraz “be likeable” což by se dalo přeložit jako “buďte sympatičtí”, nebo také “být schopen stát se oblíbeným”.

Jednoduše tím chci říct – změňte svůj postoj, z negativního na pozitivní. Vezměte si příklad ze svého života – sami si raději nakoupíte od příjemného a usměvavého prodejce čehokoliv. Vzpomeňte si také, jak se cítíte na úřadě, když čtete úřednicím z očí, že je svojí návštěvou obtěžujete. Vyřizování různých záležitostí na úřadech, nikoho netěší. Mate-li štěstí a potkáte za přepážkou milou osobu, hned je Vám lépe. Stejné pocity má i Váš zákazník.

Nabízíte služby nebo produkty tak, aby z nich měl užitek zákazník? 

Dívejte se na obchod očima svého potencionálního zákazníka. Co by Vás přimělo koupit si
vlastní službu nebo produkt podobného typu? Najděte něco, co nemá Vaše konkurence.

Změňte stereotypy, které používáte řadu let.

Máte návyky, které už nefungují tak, jako kdysi? Používáte taktiky nebo strategie, které jsou zastaralé? Pak se jich prostě jednou provždy zbavte. Je nutno si přiznat, že dnešní zákazník je úplně jiný než před dvaceti lety a reaguje na jiné podněty, než tomu bylo dříve.

Po sametové revoluci byl hlad po veškerém zboží a službách. V té době obchodní zástupci nemuseli vynakládat velké úsilí, aby prodali. Dnes je doba zcela jiná, trh je přesycený nabídkou zboží a služeb. Někteří zákazníci jsou již unavení ze stovek nabídek. Jiní zase vyhledávají jen akční letáky. Jak se má prodejce vyznat, v myšlení zákazníků?

Nejdůležitější je pro obchodního zástupce kontinuální (pokračující a nikdy nekončící) sebevzdělávání a pozitivní myšlení.

Kdysi jste pravděpodobně prošli kurzem, školením nebo máte dokonce obchodní akademii? Avšak upřímně – co z vědomostí, které jste v minulosti nabrali, Vám v mysli zůstalo skutečně uloženo? Co všechno ze svých poznámek dnes používáte?

Pokud jste začali používat jednu, dvě myšlenky z daného školení, tak je to výborné. Tyto myšlenky máte uloženy v podvědomí, ale co ty ostatní? Možná, že právě ty, které neznáte nebo nepoužíváte (což konec konců znamená to samé) by udělaly obrovský rozdíl mezi Vašimi současnými výsledky a výsledky, kterých byste mohli dosahovat.

Pokud chcete přežít ekonomickou krizi a být úspěšným obchodním zástupcem, potřebujete se naučit anebo si zopakovat základní pravidla obchodu. Možnosti vzdělávání je tolik, že si stačí jenom vybrat.

Pořádají se ve vaší firmě odborná školení? Doporučuji abyste se, každého školení zúčastnili – ať už se jedná o školení pro zlepšení komunikace, obchodních dovedností nebo zvýšení znalostí o produktu/službě, kterou prodáváte. Pokud svým zákazníkům chcete být skutečným partnerem, pokud chcete mít trvalé obchody a chcete jim skutečně sloužit, měli byste znát každý specifický detail toho, co prodáváte. Nevadí, že jste stejné školení nebo kurz absolvovali již v minulosti. Vždy si zapamatujete jenom část rad a tipů, zde platí: „Opakování je matka moudrosti.“

Chcete být lepší než všichni ostatní? Pak na firemní vzdělávání navažte sebevzdělání. Díky internetu najdete přednášky, prezentace, kurzy, školení, knihy, audio CD, filmy, se vším co je pro obchodního zástupce důležité.

Nevíte jak se v množství informací zorientovat? Máte na výběr. Sami si zvolíte knihy, CD, koupíte školení. Bude Vás to stát hodně času a peněz. Občas zjistíte, že jste si koupili něco jiného, než jste zrovna chtěli. Když nepolevíte, budete se zlepšovat.

Nebo se můžete vydat rychlejší cestou. Nechte se vést, někým kdo je ve Vašem oboru úspěšný, vyvarujete se chyb, které už udělali jiní před vámi. Ušetříte čas, peníze a rychleji uvidíte pozitivní změny ve svém životě.

Baví Vás práce obchodního zástupce nebo prodejce? Pokud je Vaše odpověď je ano, tak určitě krizi úspěšně překonáte. V případě, že si odpovíte ne, najděte si jinou práci a netrapte se.

Prostě dělejte, co Vás baví více. Každý má právo si zvolit.