Online Marketing: 7 tipů jak zlepšit a urychlit Vaše internetové podnikání

Protože vlastním několik webů a více než 8 let sama sebe učím a praktikuji online marketing, rozdělím se s Vámi o 7 tipů, které Vám pomohou zrychlit Vaše internetové podnikání.

Pokud máte nějaké podnikání, poskytuje určitou službu či produkt, možná jste už uvažovali o tom mít web či blog.

Stejně tak si to myslí hodně jiných lidí…

Když se však podíváte po internetu, mnoho webů vypadá dost hrozně a navíc ještě neplní svou funkci – weby nejsou dostatečně přehledné pro návštěvníka a jejich majitelům nepřináší žádné kontakty na potenciální zákazníky či obchodní partnery.

Pokud svůj web již máte, projděte těchto 7 tipů a přemýšlejte kde a jak je ještě dnes ve svém online marketingu uplatnit.

Online Marketing Tip#1: Napište ebook / natočte zajímavé audio a sbírejte kontakty skrze Squeeze Page

Možná na internetu teprve začínáte, online marketing není Váš koníček a zatím nemáte na svém webu příliš mnoho textu.

Nevadí. Ve skutečnosti můžete mít pouze jednu jedinou stránku a přitom s pomocí tohoto Online Marketing Tipu začít tvořit databázi kontaktů, se kterými můžete následně komunikovat.

Divili byste se, ale takováto stránka může mít mnohem větší účinnost pro sběr kontaktů než mnohonásobně větší web se spoustou stránek.

Anglicky se taková stránka nazýva Squeeze Page a její variantou je Sales Page a návštěvník na ní může udělat pouze 2 věci:

  1. vložit svůj email a získat výměnou za něj dárek (ebook, audio, apod.), [resp. koupit produkt u Sales Page]
  2. Nebo jednoduše stránku opustit.

 

Ze stránky nevedou žádné jiné odkazy nikam jinam a stránka samotná obsahuje pouze formulář s možnosti vložit email a jméno, případně telefon a popis toho, co se stane, když Vám některý z návštěvníku této stránky údaje poskytne…

  • Jakou hodnotu získá?
  • Co si bude moci stáhnout za dárek?
  • Co se návštěvník naučí?
  • Co návštěvník získá tím, když si přečte / poslechne dokument, který nabízíte?
  • Jak se zlepší jeho život?

 

Pak už stačí pouze jediné – abyste na danou stránku směřovali návštěvnost.

  • Můžete být aktivní v různých internetových fórech, na facebooku, na twitteru,
  • indexovat danou stránku do vyhledávačů,
  • požádat jiné internetové podnikatele, ať na danou stránku pošlou svůj emailing (pamatujte na relevanci), apod.

 

Existuje mnoho možností, jak získat návštěvnost – často nebudete platit penězi, ale zadarmo to nebude. Budete muset využít svůj duvtip a vložit svou energii a čas.

  • Varianta je také využít rovnou placené reklamy.

Přesto i s minimem napsaného textu na svém webu můžete začít tvořit databázi kontaktů, se kterými můžete dále komunikovat a pracovat.

Podívejte se na příklad této stránky: Jste otrávení životem v průměru či prostřednosti?

Varianta prodejní stránky: 37 ověřených principů, jak žít spokojenější život

 

Online Marketing Tip#2: Napište emailový program

Jestliže máte squeeze page, skrze kterou sbíráte kontakty, pak je dobrý nápad také vytvořit emailový program.

Emailový program Vám umožní mít více automatických kontaktů s Vaší databází na autopilota.

Přinese to tyto výhody:

  • Vytvoření užšího vztahu či umožnit lidem ve Vaší databázi více Vás poznat, poznat Vaše hodnoty, myšlenky a to, čemu věříte.
  • Být delší dobu v kontaktu, když zrovna budete mít málo času na to, abyste psali článek – což Vám umožní neztratit s lidmi ve své databázi kontakt.
  • Možnost vzít své prospekty na virtuální prohlídku toho, co všechno nabízíte a přímo je směřovat k tomu, k čemu chcete. Vy tak máte pod větší kontrolou, co daní lidé ve Vašem emailovém programu uvidí a máte možnost vytvořit marketingový lejík či trychtýř.

 

Nemáte emailový program a nevíte na jaké téma jej sestavit?

Pokud už máte na webu publikované nějaké články, které jsou dobře hodnoceny (počet like / sdílení / poděkování), Váš první emailový program, nebo prvních pár emailů může odkazovat právě na těchto několik článků, které jste již publikovali a můžete tak zvyšovat jednak právě počty like / sdílení / poděkování, ale zároveň dodáváte hodnotu svým čtenářům.

Přečtěte si související článek: Jak rychle napsát emailový program.

 

Online Marketing Tip#3: Sestavte si strategii klíčových slov

Mnoho lidí začne psát tak nějak zbůhdarma a to není způsob, jak online marketing dělat strategicky.

Když jsem se svým blogem začínal, také jsem to dělal – psal jsem o tom, co mě prostě zajímalo, aniž bych cokoliv věděl o klíčových slovech a jejich průměrné měsíční hledanosti.

Tento přístup může fungovat, stejně jako nemusí – ne vždy je to, co Vás zajímá, to stejné s tím, co zajímá druhé lidi a co hledají.

  • Pokud tedy chcete psát svůj blog pro radost a nenašli jste lepší místo, než kde psát své osobní zápisky, než na internet, pak v tom pokračujte.
  • Pokud však někdy chcete své úsilí monetizovat (finančně zhodnotit), potřebujete psát o tom, co spadá do Vašeho zájmu, ale na druhou stranu zajímá i druhé lidi.

Potřebujete zjistit, co lidé hledají: Použijte Google Adwords, nebo jiný podobný nástroj. online marketing - google keyword tool

Zjistěte, které klíčové slova souvisí s oborem, ve kterém chcete publikovat, s oborem, ve kterém podnikáte.

Vyhledejte 20-30 klíčových slov, které:

  • se k dané oblasti vztahují,
  • mají slušnou hledatelnost (v českých podmínkách alespoň nad 1000 hledání za měsíc),
  • a nízkou či střední konkurenci.

Uveřejněte na těchto 20-30 klíčových slov 20-30 článků, které tyto klíčové slova obsahují a vysvětlují.

A tyto články zaveďte do vyhledávačů, sdílejte na sociálních sítích, stejně jako pošlete do své databáze kontaktů.

Tím získáte návštěvnost.

Nezapomeňte tyto stránky / články vzájemně prolinkovat tam, kde je to vhodné, ať pro lidi i vyhledávací roboty vytvoříte zajímavou soustavu článků, které se vzájemně rozšiřují a poskytují obrovskou hodnotu.

Online Marketing Tip#4: Vytvořte stránku, kde umístíte dárky ke stažení (audio či pdf ebooky)

Stažení na dané stránce však umožněte pouze tak, že lidé budou muset danou stránku sdílet na sociálních sítích.

Jedná se vlastně o variantu Online Marketing Tipu#1, protože v tomto případě nesbíráte emailové kontakty a netvoříte databázi, ale jednoduše přirozeně zvětšujete návštěvnost na svém webu díky tomu, že lidé danou stránku sdílí se svými přáteli.

Aby to fungovalo dobře, pak:

  • se postarejte o to, aby obsah dané stránky byl skutečně šťavnatý a lidem stálo za to ji sdílet,
  • čas od času danou stránku také sdílejte na svém sociálním profilu,
  • odkazujte na takovou stránku ze svých článků pravidelně,
  • alespoň jeden díl Vašeho emailového programu věnujte tomu, abyste lidi z Vaší databáze na danou stránku poslali.

 

Pamatujte, že: Sdílení je emociální záležitost.

Lidé buď budou mít strach sdílet, nebo budou pociťovat nadšení.

Postarejte se o to, aby stránka, na kterou narazí vzbuzovala emoci druhou a získáte velké množství sdílení.

Podívejte se na příklad této stránky:  Stáhněte si ZDARMA Audioknihy & Pdf eBooky

 

Online Marketing Tip#5: Vytvořte test, který se vztahuje k oblasti či oboru Vašeho působení

Pokud to ve svém oboru můžete uplatnit (a myslím, že se to dá snad použít v každém oboru), pak vytvořte test na téma, které lidi v daném oboru zajímá.

Lidé milují testy, pokud zrovna nejde o testy ve škole.

Pár pravidel pro vytvoření testů:

  • Testy by neměly být příliš dlouhé, aby se Vám nestávalo, že je lidé nedokončí.
  • A pokud možno, zobrazte lidem dopředu, kolik otázek budou muset odpovědět a kolik minut na to budou přibližně potřebovat.
  • Čím kratší test, tím více lidí jej dokončí.

 

Výsledky testu využijte:

  • můžete je dát k dispozici za sdílení testu na sociálních sítích a
  • nebo do výsledků můžete vložit odkazy na stránky na svém webu, které chcete propagovat jako rozšiřující související informace.

 

Příklad testu: Jaký máte potenciál být úspěšný podnikatel?

Podívejte se na příklad této stránky: Jaký máte potenciál zrealizovat život, jaký chcete žít

 

Online Marketing Tip#6: Recyklujte jednou odvedenou práci

Online marketing má tu výhodu, že máte možnost relativně snadno recyklovat jednou odvedenou práci. Recyklace v případě internetového podnikání znamená, že stejné informace doručíte v několika různých formách.

  • Neznamená to, že když jste vytvořili ebook, že nemůžete vytvořit z úplně stejného materiálu a textu audio nahrávku.
  • Nebo máte-li již sestaven emailový program, že z daného textu nemužete vytvořit jednak ebook a nebo rovnou i audio ke stažení.
  • Nebo máte-li již několik článků, které jsou kladně hodnoceny Vaším publikem (např. tak, že jsou hojně sdíleny), naskytá se příležitost dané články upravit pro ebook a dát je do sekce ke stažení výměnou za email návštěvníka a tento ebook nazvat: “To nejlepší z daného konkrétního tématu…“; tedy tématu o kterém píšete. [viz. Online Marketing Tip#4]

Nebojte se recyklovat již jednou odvedenou práci, pokud je kvalitní.

Různí lidé milují informace doručené v různé formě.

Budete se svým internetovým podnikáním pohybovat mnohem rychleji kupředu, pokud budete recyklovat svou jednou odvedenou práci.

Příklad recyklace: Emailový program Žijte život, jaký chcete!

Emailový program byl zrecyklován do: Audiobooku Žijte život, jaký chcete!

Online Marketing Tip#7: Přemýšlejte o lidech a přinášejte hodnotu

Služba na prvním místě.

Vaše podnikání / Váš blog či web není o Vás. Ve skutečnosti je o Vašich zákaznících.

Bez nich Vaše podnikání / blog / web nic moc neznamená.

Nemá žádný smysl tvořit a psát pro sebe. Musíte tvořit pro lidi.

Musíte být nápomocní:

  • Přemýšlejte o lidech, které na svůj web chcete přitahovat skrze obsah, který vytváříte.
  • Přemýšlejte o tom, kdo jsou, co chtějí ve svých životech / kariérách / podnikání zlepšit a jak Vy jim k tomu konkrétně můžete pomoci.

Jestliže povedete svůj web skrze hodnotu, kterou poskytujete a sdílíte s ostatními, nebudete mít příliš nouzi o návštěvnost a v konečném důsledku o zákazníky.

Pokud se návštěvníkům Váš obsah bude líbit (bude pro ně přínosný a budou jej považovat za hodnotný), budou dané články / testy, ebooky či audio spontánně sdílet s ostatními a Vy obdržíte ještě větší porci návštěvnosti, což zahrnuje také více platicích zákazníků – Vaš online marketing splnil svůj cíl.

 

EXTRA Tip na závěr

Všechno výše uvedené platí.

Na druhou stranu, každé podnikání potřebuje určité nastavení mysli.

Internetové podnikání není výjimkou.

Online marketing je souhrn určitých technik, které na svém webu budete užívat.

Druhá věc je, že kromě technik online marketingu potřebujete správně nastavit svou mysl pro úspěch.

Pomohou Vám tyto dva články:

 

Doufám, že Vám těchto 7 tipů pomůže ve Vašem online podnikání.

Pokud jste našli přínosné a hodnotné informace, sdílejte prosím se svými přáteli na sociálních sítích.

Pokud s něčím potřebujete pomoci, dejte mi vědět.

 

Máte otázky nebo komentář k článku? Zapojte se do diskuze níže…

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář