Profesní slepota. Neděláte také tu samou chybu?

Slyšeli jste už o termínu PROFESIONÁLNÍ SLEPOTA? Ač byste mohli namítnout, že vaší osoby se to zcela jistě netýká, opak je pravdou – je více než pravděpodobné, že i vy jste vy touto „chorobou“ nakaženi.

Je to jednoduché, ba až přímo prosté – pokud se něčemu věnujeme až příliš dlouho, přestaneme vnímat skutečnou hodnotu dané věci. Ať už se jedná o její přínosy nebo klady, pokud s ní pracujeme příliš dlouho, my už je téměř nevidíme.

Myslíme si totiž, že to přece musí být každému naprosto jasné.

A přesně tomu se říká profesionální slepota.

Zejména při rozvoji podnikání se s tímto jevem můžete setkat velmi často. Uveďme si zde jeden příklad ze života. Představte si šikovného podnikatele se silnou osobností a nakažlivým smyslem pro humor.

Každý se s ním rád dá do řeči. Dalo by se říci, že se mu daří vše, co si jen zamane.

Spolu s manželkou provozuje příjemný rodinný penzion. Jelikož svou práci opravdu miluje a záleží mu tak na hostech, dělá vše, aby se u něj cítili dobře.

Proto mimo klasických služeb typických pro všechny podobné penziony nabízí po celý den i dobrou kávu a domácí koláče zdarma, vyrábí vlastní jedinečné paštiky a exkluzivní butikové víno vynikající kvality, které lze koupit pouze v tomto penzionu.

Na otázku, jakým způsobem tyto výhody prezentuje hostům, odpověděl:

„Dejte si kafe, pokud chcete, tak si vezměte koláče, pekla je manželka, ale já je nejím, už jsem dost vypasený.“

No a víno pro jistotu nenabízel vůbec, protože si myslí, že etiketa už není hezká.

No není to perfektní příklad profesionální slepoty?

  • Přijde vám to povědomé?
  • Zajímalo by vás, zda podobné chyby náhodou neděláte i vy?
  • A pokud ano, tak kde a jak přesně?
  • Chcete vědět, kudy vám utíkají ve vašem podnikání díky této slepotě peníze?

Dáme vám jednoduchou radu – zkuste na chviličku vypadnout ze své denní rutiny, zpomalte a zkuste se nad svou prací zamyslet z pohledu nestranného člověka.

  • Co je vlastně tou nejdůležitější hodnotou vaší práce (výrobku, služby…)?
  • Proč se k vám vaši zákazníci vracejí? Jaké jsou vaše přednosti a výhody?

A věřte, že pokud zkusíte tyto otázky položit kromě svých zákazníků také svým známým a kamarádům, rozhodně budete překvapeni.

Jednou z možností, jak u sebe rozpoznat profesionální slepotu, může být i osobní koučink.

Přeji hezký den

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář