Silnější vůle s pomocí 4 efektivních koučink metod

Cesta ke splnění určitého snu může být někdy pěkně dlouhá…

Nehledě na vzdálenost k cíli se však může průběžně objevit hned několik překážek. Těch se však mnohdy zalekneme a zastavíme se.

Oddáváme se prokrastinaci a najednou celé naše snažení vzdáváme.

Následující čtyři metody vám v cestě za vysněným cílem pomohou.

V kombinaci s kurzem Základy koučinku se tak naučíte vést sami sebe k mnohem lepším výkonům.

Koučink metoda 1: Zaměřte se na výsledek

Někteří lidé dělají jednu zásadní chybu. Místo toho, aby pamatovali na konečný výsledek, straší je problém plynoucí ze selhání a z vyvstání určitého problému.

Ukažme si to na jednoduchém příkladu. Představte si, že chcete zhubnout.

Držíte proto dietu a pravidelně sportujete. Jednoho dne však kvůli nepřízni počasí vynecháte fyzické aktivity v přírodě a po obědě ještě zhřešíte zákuskem.

Najednou máte pocit, že nic nedokážete, jste k ničemu a celé snažení vzdáváte. To je ovšem špatně. Místo podobných myšlenek se zkuste zaměřit na výsledek a poučte se ze svých chyb.

Nyní již víte, že když bude pršet, můžete se věnovat ranní rozcvičce u vás doma.

Zákuskem jste sice zhřešili, ovšem berte to pouze jako malé uklouznutí, ne naprosté selhání.

Do budoucna již víte, že si příště můžete předem připravit oblíbený nízkotučný dezert, který vám chuť na sladké zažene stejným způsobem.

Koučink metoda 2: Představujte si výsledek

Držme se stále našeho ukázkového příkladu o hubnutí. Váš mozek nedokáže rozpoznat rozdíl mezi vzpomínkou a představou. Proto si představujte sami sebe v úžasné fyzické kondici a se skvělou náladou.

Tím, že mozku umožníte vidět „vzpomínku“, bude vše zase o něco snazší. Vzpomeňte si na tento bod obzvláště ve chvílích, kdy budete bojovat s momentální motivační ztrátou, a do ničeho se vám nebude chtít.

Koučink metoda 3: Tvůrci svého cíle jste vy sami

Nikdo jiný to za vás neudělá. Revize všech vašich kroků je ke splnění cíle nezbytná.

V průběhu plnění vašeho snu totiž sami poznáte, zda je například třeba cíl rozdělit do několika menších částí.

Postupem času zkrátka sbíráte zkušenosti, kterými jste ještě na začátku nedisponovali.

Koučink metoda 4: Jaký je můj pokrok?

Je třeba si své pokroky pečlivě značit. Posloužit vám k tomu může například vedení deníku.

Většinou totiž po dosažení určitého cíle ihned přestoupíme na nějaký jiný. Náš mozek si tak ani nestačí pořádně zapamatovat cestu, která k jeho splnění vedla.

Proto máme pocit, že jsme ještě ničeho reálně nedosáhli.

 

Pokud se chcete v těchto metodách ještě více zdokonalit a poznat vše více do hloubky, přečtěte si více o kurzu Sám sobě koučem.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář