Spokojený zákazník náš pán?

Kdo platí Vaše mzdyNení podnikání bez zákazníků.

Zákazník je důležitý…

Zákazník je zdrojem veškerého našeho konání.

Jemu přizpůsobujeme ceny, design, strategii podnikání, vše co děláme, musíme dělat pro dobro a zisk našich zákazníků.

Opravdu?

Neznamená to, že bychom se měli stát pasivním vykonavatelem přání, jež zákazník má.

Šikovný podnikatel dokáže splnit všechna jeho přání – dokonce i ta nevyřčená. Vše v rámci svého podnikání a své obchodní strategie. Dejte zákazníkům odpovědi, dříve než se zeptají.

Nedávejte, ale to co neděláte.

Český zákazník je rozmazlený a chtěl by všechno.

  • Viděl jsem instalatéry, kteří fušovali do řemesla obkladačům – chtěli vyhovět zákazníkům.
  • Znám podnikatele, kteří své produkty neustále přizpůsobují na míru jednomu zákazníkovi.

Není to moc moudré…

Moudřejší přístup je hledat zákazníky, kteří chtějí opravdu tu Vaši službu a ne něco jiného – nechtějí individuální úpravu.

Vždy, když po Vás zákazník bude chtít něco, co běžně neděláte, tak si dobře rozmyslete, kolik Vás to bude doopravdy stát. Nemohlo by se stát, že individuální úprava produktu zabrání, aby jej mohli kupovat tisíce ostatních. Přinese jeden VIP zákazník větší tržby, než tisíce další?

„U nás si zákazník může vybrat jakoukoli černou barvu auta.“

Sir Henry Ford

Každý rozumný podnikatel dobře ví, že zákazník má vždycky pravdu.

Není možné mu odporovat nebo se pokoušet zákazníka jakkoli převychovat.

Své zákazníky ale můžete a dokonce musíte informovat a vzdělávat. Jenom tak je možné docílit vzájemného souznění a uzavření úspěšného obchodu. Nepřemlouvejte, neargumentujte – VZDĚLÁVEJTE!

Naučte své zákazníky pracovat s Vaším produktem.

Bude to moudřejší, než dělat úpravy na míru, protože jim něco nevyhovuje.

Nemám čas, nedodali, nezaplatili, nepřišel, rozbilo se

Zákazník nebude platit na Vaší „slabost“ Nedokonalý systém, nespolehlivost, neschopnost.

Zákazníka zajímá jenom, kdy dostane zboží/službu (nejlépe včera), kolik to bude stát (co nejméně) a co z toho bude mít (co nejvíce). Pokud zákazník akceptuje Vaše „výmluvy“ tak to není dobrý zákazník, ale „spolupachatel“.

Ptejte se Vašich zákazníků na spokojenost.

Zpětná vazba od těch co platí vaše mzdy, musí být pro Vás zákon. Nebudou-li spokojeni, odměnu si nezasloužíte. Máte šanci zjistit, kde udělat nápravu. Nebojte se zeptat.

Tento článek je ukázka z Ebooku “10 principů úspěšného podnikání a je hodně inspirován životním dílem Tomáše Bati. Jeho nejslavnější heslo „Náš zákazník – náš pán“ přetrvá na věky. Všichni to dobře chápeme, ale je víc než důležité si to stále častěji připomínat.

Ale chápejme jej správě.

Náš zákazník není někdo, kdo chce jiné zboží a musíme mu jej individuálně upravit.

To je zákazník někoho jiného…

 

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář