Správná výživa – skvělý začátek pro optimální životní styl

Vyvážený nutriční plán je pro lidský organismus nezbytný z hlediska zajištění veškerých živin důležitých pro jeho každodenní optimální činnost. Bohužel, moderní uspěchaný životní styl je u mnoha lidí příčinou toho, že se nestravují správně a organismu nedodávají dostatek nezbytných živin.
Zpracováním potravin často dochází ke ztrátě důležitých vitamínů, minerálů a dalších potřebných látek, a proto je třeba si osvojit správné stravovací návyky a také v případě potřeby používat kvalitní nutriční doplňky.
Narodili jsme se v místě a době, kdy lidé žijí déle než kdykoli dříve. Průměrná délka života je 78 let a lidé nad 85 let tvoří ve většině zemí nejrychleji rostoucí část populace, je nám tedy dáno o 30 let života více než dřívějším generacím. V dnešní době má většina čtyřicátníků pocit, že se ocitli teprve v polovině svého života a naším úkolem je prožít těch 30 let kvalitně, v plném zdraví a vitalitě.

Stejně jako se lidé snaží chránit svůj organismus proti stárnutí z jeho vnitřní části – snaží se o dosažení správné výživy, udržení optimální činnosti srdce a kostí a vůbec celkové kondice organismu – tak se stále častěji zajímají o udržení skvělého vzhledu a zpomalení vzniku viditelných známek stárnutí.

Jak stárneme, stále více toužíme po udržení mladistvého vzhledu.

Optimální kondici lze získat za pomocí optimální výživy

Účelem plánu optimální výživy je dodávat organismu vyváženou hladinu energie, vyvážené množství vitamínů, minerálů, správných karbohydrátů, rostlinného proteinu, správných tuků a prospěšné vlákniny, bylinných výtažků a antioxidantů. Koncepce optimální výživy zahrnuje konzumaci rozmanitých druhů potravin – ovšem s přihlédnutím k pravidlům správné výživy.

S přibývajícím věkem se středem zájmu každého člověka stává zažívací ústrojí, někdy se stává, že starší lidé některá jídla vynechávají, protože na ně prostě nemají chuť. Je-li to i váš případ, zkuste experimentovat s kořením. Koření dodá antioxidanty, zvýší přitažlivost pokrmu a přitom nepřidá na kaloriích.

Pitný režim a ovoce

Existuje několik jednoduchých kroků, které Vám pomohou udržet optimální činnost zažívacího traktu: jezte denně pět porcí čerstvého ovoce a zeleniny, potraviny bohaté na vlákninu, jako jsou celozrnné potraviny a snažte se denně pít nejméně dva litry vody.

Optimální doporučení je na 10 kg váhy 4 dcl tekutin, přičemž alkohol, mléko a kávu do pitného režimu nezařazujeme. Voda sama o sobě dokáže snížit riziko infarktu až o 54% a zároveň uleví od zácpy, vrátí ubývající energii, odstraní bolesti hlavy.

Jezte tak, abyste se cítili dobře

Je pouze vaše volba, abyste díky správným stravovacím návykům žili zdravě a dlouho. Je důležité dodržovat optimální životosprávu a používat vhodné potravinové doplňky. Pravděpodobně máte uzavřené pojištění auta, domácnosti, možná jste si dokonce pojistili i svého čtyřnohého miláčka.

I vaše výživa si zaslouží „pojištění“

Po překroční padesátky je jím každodenní užívání multivitaminových preparátů. Nejíte-li ryby, tak přidejte kapsle s Omega-3 mastnými kyselinami. Do třetice pak zařaďte potravinové doplňky s vápníkem, zvlášť pokud nejste rozhodnuti konzumovat tři až čtyři porce mléčných výrobků denně. Výzkumy potvrzují, že tak snížíte riziko řídnutí kostí a dispozici ke vzniku zlomenin.

Můžete s tím začít s příští svačinou nebo hlavním jídlem, výsledky se dostaví téměř okamžitě. Budete mít více energie, zlepší se vám zažívání a dokonce budete lépe spát. A pokud se vám zdá, že tipů pro zdravé stravování je příliš mnoho, zaveďte jednu změnu za týden. Můžete si najít dobrého poradce pro výživu, který vám v tom bude skvělým pomocníkem.

Přístup k přípravě pokrmů

Je méně známým faktem, že nejen strava jako taková má vliv na naše zdraví, neméně důležité je, jaký máte přístup k přípravě své potravy a k její konzumaci.

Pokud spěcháte s přípravou, honem-honem do sebe jídlo „naházíte“ a utíkáte za dalšími povinnostmi, s největší pravděpodobností budete mít brzy potíže se žaludkem a zažíváním.

Nikdy nevynechávejte snídani, z obědu si udělejte malý svátek a stanovte si nové pravidlo pro přídavky – přidávejte si jen ovoce a zeleninu, nikoli moučné přílohy, omáčky a maso.

Jídlo si na talíř hezky upravte, jezte pomalu a klidně, rezervujte si dostatek času a při jídle dělejte pauzy, ať vám dlouho vydrží.

Strategie pomalého stolování poskytne vašemu mozku příležitost zaregistrovat, kolik jste toho snědli, a vyslat signál, že už máte dost. Je také dobré u jídla se scházet se svou rodinou či s přáteli. Pokud se budete u jídla těšit ze vzájemné konverzace, strategie pomalého stolování se vám bude dodržovat o to lépe.

Stejně tak je důležité udržovat fyzickou aktivitu organismu.

Nezáleží na tom, kolik Vám je let nebo v jaké jste kondici, nikdy není pozdě provést změny ve vašem životním stylu. Začnete-li se více hýbat, nejenže se zvětší vaše svalová síla a zmenší podíl tuku v oblasti břicha, budete se také lépe vyrovnávat se stresem, zlepší se vaše duševní schopnosti a lépe se budete vyrovnávat s depresemi. Být aktivní neznamená jen chodit do tělocvičny nebo běhat či jinak cvičit.

Aktivní můžete být i při Vašem každodenním programu.

Chůze, jízda na kole, zahradničení nebo chůze do schodů, to všechno se počítá a věřte, že každý úspěch nebo výkon, po kterém nebudete zadýchaní a unavení, ve Vás probudí další touhu být na tom ještě lépe a lépe, což Vás bude motivovat k dalším činnostem, které jste třeba již pár let neprovozovali.

Dáte mi za pravdu, že lépe se dívá na člověka, který se usmívá, a cítíte z něj vitalitu, než na nemocného a unaveného jedince. Bude mi ctí provázet Vás na této cestě.

Rozšiřte Informace sdílené v článku: Zanechte Komentář...

Napsat komentář