Správná výživa – skvělý začátek pro optimální životní styl

Vyvážený nutriční plán je pro lidský organismus nezbytný z hlediska zajištění veškerých živin důležitých pro jeho každodenní optimální činnost. Bohužel, moderní uspěchaný životní styl je u mnoha lidí příčinou toho, že se nestravují správně a organismu nedodávají dostatek nezbytných živin.
Zpracováním potravin často dochází ke ztrátě důležitých vitamínů, minerálů a dalších potřebných látek, a proto je třeba si osvojit správné stravovací návyky a také v případě potřeby používat kvalitní nutriční doplňky.
Narodili jsme se v místě a době, kdy lidé žijí déle než kdykoli dříve. Průměrná délka života je 78 let a lidé nad 85 let tvoří ve většině zemí nejrychleji rostoucí část populace, je nám tedy dáno o 30 let života více než dřívějším generacím. V dnešní době má většina čtyřicátníků pocit, že se ocitli teprve v polovině svého života a naším úkolem je prožít těch 30 let kvalitně, v plném zdraví a vitalitě.

Stejně jako se lidé snaží chránit svůj organismus proti stárnutí z jeho vnitřní části – snaží se o dosažení správné výživy, udržení optimální činnosti srdce a kostí a vůbec celkové kondice organismu – tak se stále častěji zajímají o udržení skvělého vzhledu a zpomalení vzniku viditelných známek stárnutí.

Jak stárneme, stále více toužíme po udržení mladistvého vzhledu.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme. Jste skvělí... Děkujeme za čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

 

Optimální kondici lze získat za pomocí optimální výživy

Účelem plánu optimální výživy je dodávat organismu vyváženou hladinu energie, vyvážené množství vitamínů, minerálů, správných karbohydrátů, rostlinného proteinu, správných tuků a prospěšné vlákniny, bylinných výtažků a antioxidantů. Koncepce optimální výživy zahrnuje konzumaci rozmanitých druhů potravin – ovšem s přihlédnutím k pravidlům správné výživy.

S přibývajícím věkem se středem zájmu každého člověka stává zažívací ústrojí, někdy se stává, že starší lidé některá jídla vynechávají, protože na ně prostě nemají chuť. Je-li to i váš případ, zkuste experimentovat s kořením. Koření dodá antioxidanty, zvýší přitažlivost pokrmu a přitom nepřidá na kaloriích.

 
zdraví, zdravý životní styl, zásady, skupina zdraví, facebook zdraví
 

Pitný režim a ovoce

Existuje několik jednoduchých kroků, které Vám pomohou udržet optimální činnost zažívacího traktu: jezte denně pět porcí čerstvého ovoce a zeleniny, potraviny bohaté na vlákninu, jako jsou celozrnné potraviny a snažte se denně pít nejméně dva litry vody.

Optimální doporučení je na 10 kg váhy 4 dcl tekutin, přičemž alkohol, mléko a kávu do pitného režimu nezařazujeme. Voda sama o sobě dokáže snížit riziko infarktu až o 54% a zároveň uleví od zácpy, vrátí ubývající energii, odstraní bolesti hlavy.

Jezte tak, abyste se cítili dobře

Je pouze vaše volba, abyste díky správným stravovacím návykům žili zdravě a dlouho. Je důležité dodržovat optimální životosprávu a používat vhodné potravinové doplňky. Pravděpodobně máte uzavřené pojištění auta, domácnosti, možná jste si dokonce pojistili i svého čtyřnohého miláčka.

 

I vaše výživa si zaslouží „pojištění“

Po překroční padesátky je jím každodenní užívání multivitaminových preparátů. Nejíte-li ryby, tak přidejte kapsle s Omega-3 mastnými kyselinami. Do třetice pak zařaďte potravinové doplňky s vápníkem, zvlášť pokud nejste rozhodnuti konzumovat tři až čtyři porce mléčných výrobků denně. Výzkumy potvrzují, že tak snížíte riziko řídnutí kostí a dispozici ke vzniku zlomenin.

Můžete s tím začít s příští svačinou nebo hlavním jídlem, výsledky se dostaví téměř okamžitě. Budete mít více energie, zlepší se vám zažívání a dokonce budete lépe spát. A pokud se vám zdá, že tipů pro zdravé stravování je příliš mnoho, zaveďte jednu změnu za týden. Můžete si najít dobrého poradce pro výživu, který vám v tom bude skvělým pomocníkem.

 

Přístup k přípravě pokrmů

Je méně známým faktem, že nejen strava jako taková má vliv na naše zdraví, neméně důležité je, jaký máte přístup k přípravě své potravy a k její konzumaci.

Pokud spěcháte s přípravou, honem-honem do sebe jídlo „naházíte“ a utíkáte za dalšími povinnostmi, s největší pravděpodobností budete mít brzy potíže se žaludkem a zažíváním.

Nikdy nevynechávejte snídani, z obědu si udělejte malý svátek a stanovte si nové pravidlo pro přídavky – přidávejte si jen ovoce a zeleninu, nikoli moučné přílohy, omáčky a maso.

Jídlo si na talíř hezky upravte, jezte pomalu a klidně, rezervujte si dostatek času a při jídle dělejte pauzy, ať vám dlouho vydrží.

Strategie pomalého stolování poskytne vašemu mozku příležitost zaregistrovat, kolik jste toho snědli, a vyslat signál, že už máte dost. Je také dobré u jídla se scházet se svou rodinou či s přáteli. Pokud se budete u jídla těšit ze vzájemné konverzace, strategie pomalého stolování se vám bude dodržovat o to lépe.

 

Stejně tak je důležité udržovat fyzickou aktivitu organismu.

Nezáleží na tom, kolik Vám je let nebo v jaké jste kondici, nikdy není pozdě provést změny ve vašem životním stylu. Začnete-li se více hýbat, nejenže se zvětší vaše svalová síla a zmenší podíl tuku v oblasti břicha, budete se také lépe vyrovnávat se stresem, zlepší se vaše duševní schopnosti a lépe se budete vyrovnávat s depresemi. Být aktivní neznamená jen chodit do tělocvičny nebo běhat či jinak cvičit.

Aktivní můžete být i při Vašem každodenním programu.

Chůze, jízda na kole, zahradničení nebo chůze do schodů, to všechno se počítá a věřte, že každý úspěch nebo výkon, po kterém nebudete zadýchaní a unavení, ve Vás probudí další touhu být na tom ještě lépe a lépe, což Vás bude motivovat k dalším činnostem, které jste třeba již pár let neprovozovali.

Dáte mi za pravdu, že lépe se dívá na člověka, který se usmívá, a cítíte z něj vitalitu, než na nemocného a unaveného jedince. Bude mi ctí provázet Vás na této cestě.