Úzké zaměření vám pomůže najít práci

Jedna z výzev, která čeká mnoho lidí, co hledají práci, je vyřešit, jak přesně se prezentovat případným zaměstnavatelům. Na dnešním napjatém pracovním trhu je trend ukazovat se jako člověk s širokou škálou schopností a zájmů.

Záměrem je ukázat, že můžete dělat mnoho různých věcí. A proto když si zaměstnavatel vybírá, je větší pravděpodobnost, že bude vědět, že ovládáte právě to, co hledá. V reálu ale bohužel tohle často víc škodí, než prospívá.

Zaměřte se!

Uchazeči, kteří nejsou schopni kompaktně prezentovat své zaměření, působí na budoucí zaměstnavatele roztříštěně. Působí potom, že neví, jakou práci vlastně hledají nebo že jsou tak zoufalí, že vezmou jakoukoli práci. I když se to na přeplněném pracovním trhu může zdát jakou hloupost, prezentace svého úzkého zaměření vám může přinést mnohé výhody.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulace ke čtení příspěvku... 

Registrujte se ZDARMA a stáhněte si další
4 Audioknihy a 38 skvělých eBooků... 

Registrace zdarma pro získání skvělých dárků 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Nejprve musíte možnému zaměstnavateli ukázat, co umíte a kdo jste. Čím užší zaměření předvedete (samozřejmě musí jít o obor, ve kterém se o práci ucházíte), tím snáze si vás personalista bude moci představit jako část jejich firmy.

Další výhodou je, že se můžete zaměřit skutečně na to, v čem jste dobří a co vás baví a i proto budete působit mnohem jistěji, než když prezentujete schopnosti, které nemáte zažité.

Ukažte, že máte svůj obor rádi

Například jeden můj známý byl teď na pohovoru, kde hledali uchazeče, který má zkušenosti se vzděláváním a administrací. Můj známý si velmi užívá, když pracuje se studenty a pomáhá jim se rozvíjet. A tak to také personalistce řekl. A i když nebyl ideální právě pro pozici, o kterou se ucházel, personalistka si uvědomila, že tento člověk by byl pro jejich firmu přínosem, a tak ho doporučila na jinou pozici.

Nelitujte svého času

Pokud je pro vás hledání práce nové, dobře zvažte, co přesně chcete dělat. To také může znamenat obrátit se na odborníka. Kariérní kouč by vám měl pomoci se správně zaměřit. Také můžete hledat lidi, kteří pracují v oborech, o které se zajímáte.

  • Zeptejte se jich na to, co dělají a jak pracují.
  • Co jsou jejich pracovní povinnosti?
  • Jak se v tomto oboru dokázali uchytit?
  • Jaké vzdělání byste měli mít?
  • Je možné se dostat na stáž v tomto oboru, abyste zjistili co tato práce obnáší?

Většina profesí má také mezinárodní asociace. Najděte si pobočku u vás ve městě a navštivte jejich setkání – získáte zase o něco specifičtější představu o dané profesi a navíc získáte kontakty!

Pomůžete si

Nezapomeňte, že úzké zaměření je lepší než zaměření žádné, i když se vám to může zdát proti logice věci. Zaměstnavatelé chtějí, abyste jejich obor milovali stejně jako oni.

Věří, že kdo má svoji práci rád, dokáže pomoci firmě víc než někdo, komu je v podstatě jedno, co dělá. A i když si můžete myslet, že úzké zaměření vaše hledání práce prodlouží, často ho naopak zkrátí. Na přeplněném pracovním trhu chtějí zaměstnavatelé lidi, kteří ví, co chtějí dělat.

Zobrazení: 0